شیوه های متفاوت دکلره کردن مو

متداولترین روش برای روشن کردن یا بی رنگ کردن مو استفاده از پودر دکلره است، ما با استفاده از پودر دکلره می توانیم مو را تا ۱۰ درجه یا همان پایه پلاتینه روشن بکنیم.

دوستان همیشه یک مقدار در رابطه استفاده از دکلره ترس دارند و همیشه این سوال برایشان پیش می آید که چرا پوست سر مشتری می سوزد؟ این اتفاق به خاطره انتخاب اکسیدان غلط می افتد، پس اگر ما انتخاب مناسبی از اکسیدان داشته باشیم به هیچ عنوان پوست سر مشتری ما آسیب نمی بیند. همراه سورا باشید…

 

دومین روشی که برای روشن کردن مو می توانیم استفاده کنیم : استفاده از دکوکرم است، همانطور که می دانید قاعدتا داخل دکوکرم ماسک مو هست بنابراین پوست سر مشتری ما آسیب کمتری می بیند و بهترین اکسیدانی که داخل دکوکرم می توانیم استفاده کنیم اکسیدان ۹% است، اما اگرموی سر مشتری خیلی آسیب دیده بود سعی می کنیم حتی از اکسیدان های ۶% هم استفاده کنیم.

یکی از رایج ترین روش هایی که این روزها استفاده می شود، استفاده از رنگ های ۳ صفر یا سوپر پلاتینه ها است، اما باید بدانیم رنگ های ۳صفر و سوپر پلاتینه موی ما را اصولا تا ۴ درجه باز می کند پس ما نمی توانیم با استفاده از این رنگ ها نتیجه خیلی عالی بگیریم و برای کارهای مش یا هایلایت های قوی از آن استفاده کنیم.

ما برای روشن کردن مو، چه از طریق دکلره و چه از طریق دکوکرم و چه از طریق روشن کننده ها سوپر پلاتینه ها، مو را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم ، به این روش که اول ۲ سانت ریشه را نگه می داریم و مابقی قد مو را مواد می زنیم چه در دکلره، چه دکوکرم و چه سوپر پلاتیننه ها این کار را انجام می دهیم. و در تایم ۲۰ دقیقه آخر روی ریشه ها همون مواد را شارژ می کنیم.

اما گاها موی سر مشتری ما خیلی بلند است شاید موی مشتری ما به ۴۰ سانتی متر برسد آنجاست که ما موی سر مشتری را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم :

قسمت یک از گودی کمر تا اواسط بازو

قسمت دو از اواسط بازو تا روی شانه 

قسمت سه از روی شانه تا به کف سر

البته این را در نظر می گیریم که حتما یک سانت ریشه را همیشه ۲۰ دقیقه آخر کار انجام می دهیم.

این را هم در نظر داشته باشیم که بعضی از مشتر های ما از رنگ های مشکی پر کلاغی یا شرابی و یا حتی از رنگ های گیاهی مثل حنا استفاده کرده اند ، ما برای پاک کردن این رنگ ها حتما باید از ریموور استفاده کنیم در غیر این صورت اگر ما از ریموور استفاده نکنیمو بخواهیم با پودر دکلره مویی را که احیانا حنا خورده را روشن کتیم موقعی که پیگ مندهای آبی و زرد از مو خارج شوند ترکیب رنگ سبز را می دهند و موی ما روی پایه سبز می ایستد.پس اگر با این مشکل مواجه شدید صد در صد ایمان داشته باشید که موی مشتری شما قبلا حتما رنگ گیاهی خورده است.

همیشه قبل از رنگساژ و بعد از دکلره باید موی مشتری کاملا آب کشی شود، ما اینجا تنها می توانیم از محلول شامپو استفاده کنیم، به این علت که کل دلکره را از مو بیرون بکشیم، بعضی وقت ها دوستان اشتباها از نرم کننده استفاده می کنند، نرم کننده باعث می شود که پولک مو بسته شود در نتیجه رنگساژی که ما روی سر می گذازیم نتیجه دلخواهمان را نخواهد داشت. اما بعد از اینکه از رنگساژ استفاده کردیم، در آخرین مرحله شستشو فقط و فقط از نرم کننده استفاده می کنیم که بتوانیم پولک های مو را ببندیم، به این دلیل که رنگ به داخل مو نفوذ کند و بماند و به سرعت از موی مشتری خارج نشود.

پرسش و پاسخ ها در مورد دکلره کردن مو

اگر موی سر مشتری که قبلا مش شده است و  الان ۵ سانت بلند شده است و می خواهد یک مش دیگر رو ی یک زمینه دیگر دربیاورد، باید چه کار نجام دهیم؟

برای اینکه ترمیم مش داشته باشید اگر تکه های مشتان خیلی منظم باشد کارتان راحت است، شما به راحتی می توانید قسمت هایی را که سری قبل مش کردید را کنار نگذاری و قسمت هایی را که به حالت تیره لابه لای مو بوده است آنها را فویل بگیرید و موی مشتری را مش کنید.

در صورتی که مش سوزنی باشد و نتوانیم اصلا جدا کرد چه کار باید انجام دهیم؟

در مش های سوزنی یک مقدار مارماان سختتر می شود، اگر خودتان بتوانید با دقت بیشتری انجام دهید،در غیر این صورت اگر تجربه کافی را ندارید این کار را انجام ندهید . اما می توانید مش های قبلی را اگر منظم باشد جدا کنید، روی همان مش ها خط مرزی را وازلین بزنید و به سمت ریشه مواد دکلرتان را هدایت کنید.

آیا قبل از دکلره موی سر مشتری را وازلین بزنیم کاردرستی است یا نه؟

نیازی نیست که شما وازلین بزنید، برای پوست سر مشتری از روغن بچه استفاده کنید، ولی برای قسمت هایی که خط مرزی دارد از وازلین استفاده می کنیم.

وقتی یک سانت موند به ریشه می زنیم لایه بعدی که میاد روش مواد به ریشه برخورد میکنه، برای جلوگیری از این کار چه کار انجام دهیم؟

لابه لای موها از پنبه استفاده کنید که به این کمشکل برخورد نکنید.

استاد من مو را تا ۸ باز میکنم بعدش میترسم مو بسوزد!!!

کار رنگ و مش کار پر ریسکی است، این را همیشه به یاد داشته باشید که پر ریسک ترین قسمت و لاین آرایشگری رنگ ، مش و تاتو هست

اول اینکه باید ترس رو از خودمان دور کنیم برای این کار تجرب لازم است که تجربه هم حاصل تمرین، تمرین و تمرین است، و استفاده از مواد خوب است، با استفاده از مواد خوب تا پایه ۸ که باز کردید، اگر مو جان داشت مو را ترجیحا بشورید، خشک کنید و مجداا مواد دکلره را استفاده کنید.

هر رنگی که روی دکلره می گذارم تا شب رنگ پس می دهد و مسلما خانم مشتری فردا با موی زرد رنگ بر می گردد، من اصولا سه روز بعد از رنگمو، مجبورم تقلب کنم و به خانم ها بگم که ۳ روز بعد برای رنگ اصلی تشریف بیارید، آیا این طبیعه؟

رنگ را ۲ پایه تیره تر انتخاب کنید و حتما به مشتری بگویید یک هفته قبل از مراسم هایی که دارند بیایند تا پس از شستشو به رنگ اصلی برسد.

از رنگ های بهتری استفاده کنید که ثبات بیشتری داشته باشند و در انتها از تپبیت کننده های فر استفاده کنید .

همین ۲ عامل باعث می شود که رنگ شما از روی سر مشتری پاک نشود.

ترکیب رنگ شرابی می خواستم؟

اگر موی مشترذی سالم است سعی کنید از اکسیدان ۹% استفاده بکنید که شاین رنگ مویتان بالابرود، و اینکه اگر شما بخواید به رنگ شرابی بنفش گرایش داشته باشد یک مقدار از رنگ های بادمجانی یا واریانسیون بنفش هم داخل رنگتان استفاده کنید، کار دیگه ای هم که می توانید انجام دهید استفاده از رنگ کوارتس است.

مویی که قبلا دکلر کرده است و ۲۰ سانت رشد کرده است، می خواهد رنگ مویی بدون دکلر شود، چیکار کنیم که یک دست شود؟

اول اینکه شما باید آن ۲۰ سانت رشد ریشه را روشن کنید حالا یا با دکلر (اگر مشتری اجازه نداد دکلره استفاده کنید)از دکوکرم استفاده کنید و یا از سوپر پلاتین ها و آن قسمت هایی را هم که دکلر دارد را یک مقداری تیره کنید و پوشش دهید وقتی این ها یکدست شد شما می توانید یک رنگ عالی روی سر مشتری پیاده کنید.

برای کسی که ۵۰% سفیدی دارد و رنگ تیره نمی خواد با رنگ ۷ هم سفیدهاش نمی گیره چیکار میشه کرد؟

شما می توانید از رنگ های اکسترا یا همون ۲ صفر استفاده کنید اما اگر فکر می کنید باز هم پوشش دهی ندارد سعی کنی قبل از آن یک شامپو شیمیایی ضعیف انجام بدید با این روش می  توانید یک مقداری مو را تحریک کنید پولک های مو را باز کنید و حالا یک رنگ پایه ۷ را روی سر مشتری بگذارید حتما از سری رنگ های طبیعی یا همان N  استفاده کنید. از رنگ های فانتزی استفاده کنید با این روش شما خیلی راحت و با آساش خیال یک موی ۵۰ %  سفیدی را کاملا در پایه ۵۰% پوشش می دهید.

زمان که مویی را که قبلا شرابی داشته است دکلره انجام می دهیم متاسفانه تا مرحله نارنجی متوقف می شود آن موقع چه کاری باید انجام دهیم؟

قاعدتا روی پایه نارنجی بهترین کار این است که از ریموورها استفاده کنیم تا بتوانیم پیگ مند قرمز را کاملا از روی مو پاک کنیم.

بعد از شامپو شیمیایی برای موی بالای ۵۰ % چه شماره رنگی بذاریم که سفیدی موها را کاملا پوشش دهد؟

بعد از شامپو شیمیایی بهتر است از رنگ های اکسترا و قوی و طبیعی استفاده کنیم، پوشش دهی موهایمان را فوق العاده بالا می برد.

 

مدرس : آناهیتا کیا

گرداورنده: تهمینه خدایی

منبع : لوازم آرایشی سورا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا