۵ قانون برای داشتن موهایی که چهره شما را جوان‌تر می‌کند

آرایش مو می‌تواند مفیدترین روش برای جوان سازی چهره شما باشد، تنها در صورتیکه فوت و فن‌های صحیح را بدانید. اینجا ما برای شما پرده از اسراری بر می‌داریم که متخصصان مو پس از سال‌ها تجربه کسب کرده و به کار می‌برند، و همچنین به شما می‌گوییم که چطور از آن‌ها بهره ببرید.

 

پرسش نخست : چطور میتوانم از نازک و شکننده شدن موها جلوگیری کنم ؟

پاسخ : کمی مراقبت و رسیدگی نیاز است ! لازم نیست وقتی به یک سن خاص می‌رسید به خود سخت بگیرید، اما موها به مرور زمان زبر و آسیب دیده می‌شوند، پس نیاز است مراقبت‌های زیبایی بیشتری نسبت به گذشته انجام دهید برای مثال از نرم کننده‌های قوی استفاده کنید، همچنین میتوانید به موهای خود حالت لایه لایه ( لیر ) دهید، در نتیجه دیگر یکنواخت به نظر نمی‌رسند.

لویس اکارنر، مالک سالن خدمات زیبایی و ماساژ در نیویورک، می‌گوید : هیچ چیز در دنیا نمی‌تواند بدتر از داشتن موهایی شکننده و تضعیف شده باشد.

 

پرسش دوم : آیا چتری مناسب سن من نمی‌باشد ؟

پاسخ : هرگز ! فقط سعی کنید از مدل‌های جدید چتری استفاده کنید. برای آن که چتری‌هایی شاداب و زیبا داشته باشید، به آن‌ها کمی حالت بدهید. اکارنر می‌گوید : چتری‌های ظریف و جذاب، عالی هستند.اوا اسکروا، بنیان گذار سالن آرایشی اوا اسکروا در نیویورک، می‌گوید : از آرایشگر خود بخواهید چتری‌هایتان را به صورت بلند که به کناره‌های صورت‌تان متمایل هستند، اصلاح کند و همچنین باید با باقی مدل مو هم هماهنگی داشته باشد. او توضیح می‌دهد : کوتاه‌ترین قسمت چتری باید درست پایین ابرو باشد و به تدریج به سمت استخوان گونه، بلند شود.

 

پرسش سوم: آیا محصولات آرایشی وجود دارند که لازم باشد از مصرف آن‌ها جلوگیری کنم ؟

پاسخ : از محصولاتی که دارای الکل‌های نامناسب از جمله پروپانول، اتانول، پروپیل و ایزوپروپیل هستند، به هیچ عنوان استفاده نکنید. اکانر می‌گوید : شرکت‌های سازنده از این الکل‌ها به عنوان حجم دهنده و نگه دارنده استفاده می‌کنند، همچنین این الکل‌ها به روند خشک شدن موها سرعت می‌بخشد که باعث صرفه جویی در زمان و انرژی مصرف کننده می‌شود، اما در نهایت منجر به آسیب دیدن موها می‌شود.

گزینه‌های بهتر برای موهایی که عمر بیش از چهل سال دارند و معمولا هم به دلیل آن که به مرور زمان مواد معدنی طبیعی خود را از دست داده‌اند، خشک‌تر هستند، می‌توانند محصولاتی باشند که دارای الکل‌های مرطوب کننده از جمله ستیل، سیتریل و استئاریل، می‌باشند. همچنین می‌توانید از پروتئین‌های تقویت کننده مو همچون کراتین استفاده کنید.

یک توصیه دیگر: فراموش نکنید همیشه قبل از استفاده از اتو مو برای صاف یا فر کردن مو‌ها، از یک نرم‌کننده قوی و همچنین یک اسپری محافظ مو در برابر حرارت، استفاده کنید.

 

پرسش چهارم : بهترین روش برای رنگ کردن موهای سفید شده، در خانه چیست ؟

پاسخ : به ریشه‌های مو توجه کنید! لوری دنیل، آرایش گر و متخصص رنگ مو که ساکن نیویورک است، می‌گوید : مهم‌ترین نکته این است که فقط روی ریشه‌های رشد کرده رنگ بگذارید و زمان کافی برای تأثیر گذاشتن به آن بدهید و در ۵ تا ۱۰ دقیقه آخر، بر روی باقی قسمت‌های مو رنگ بگذارید، در غیر این صورت، تأثیر منفی می‌گذارد، موها را بیش از اندازه تیره می‌کند و همچنین باعث آسیب موها می‌شود.

دنیل همچنین طرفدار استفاده از کیت‌های هایلایت مو است. به عقیده او، اصولا چند هایلایت نزدیک صورت، ریشه‌ها را یک دست و هم رنگ می‌کند، و چهره یکپارچه‌ای به شما می‌دهد. فقط مطمئن شوید که دستورالعمل‌ها را درست اجرا می‌کنید و توجه داشته باشید که برای داشتن ظاهری طبیعی و زیباتر، هایلایت‌ها بیش از دو درجه روشن‌تر از موها نباشند.

 

پرسش پنجم : رمز موفقیت برای یافتن رنگ مو مناسب چیست ؟

پاسخ : شما باید رنگ مو، مناسب با رنگ پوست‌تان را پیدا کنید. دنیل می‌گوید : اغلب، خانم‌ها از رنگ‌هایی بیش از حد تیره استفاده می‌کنند که باعث می‌شود، چین و چروک‌های پوست، موهای نازک و همچنین زردی پوست به چشم بیایند. او ادامه می‌دهد : از رنگ‌هایی که یک یا دو درجه، نزدیک به رنگ طبیعی موهایتان هستند،استفاده کنید و هایلایت‌هایی با رنگ‌های گرم بکار ببرید. رنگ‌های درخشنده و طلائی، باعث لطیف و جوان‌تر نشان دادن مو و چهره افرادی که پوستی با ته رنگ صورتی یا آبی دارند، می‌شود. افرادی که پوستی سبزه دارند، بهتر است از هایلایت‌هایی با پایه رنگ قرمز استفاده کنند، زیرا به گفته اسکروا، رنگ قرمز با سبز، در طیف رنگ آمیزی همخوانی و توازن دارد.

 

منبع : سورا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا