آموزش مش ریلی یا خطی

این روزها مش ریلی طرفداران زیادی به خود اختصاص داده ما نیز سعی بر این کردیم که آموزشی در این رابطه برای همراهان عزیزمان داشته باشیم.

مبحث آموزشی: آموزش مش ریلی

مدرس: سرکار خانم انوشه شفیعی

نویسنده : حکیمه خدایی

 

مش ریلی یا لاینی

در ابتدا تقسیم بندی با فویل را می توان انجام داد ( همانطور که در مبحث کار با فویل اشاره شده است) به این شکل که یک مستطیل بالای سر و در بغل های گوش ۲ تا مستطیل دیگر جدا می کنیم پشت سر را در ابتدا به دو قسمت تقسیم می کنیم، به صورت عمودی از بالای سر تا نقطه مرکزی گردن، مو را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و از بلندی گوش هم باز موها را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. ولی در بعضی از سرها قسمت تاج سر پهن تر است مثل سرهایی که حالت مربع دارند و یا فرم قلبی دارند به همین دلیل آن قسمت را که تاج سر تا نیمه گوش هست می توان مثل تقسیم بندی فر به ۳ قسمت تقسیم کرد. چون اگر در این قسمت، تقسیم بندی ما به ۲ قسمت باشد ممکن است داخل ۲ تا فویل نتوانیم بپیچیم  و موها زیاد می آید و دچار مشکل می شویم وقتی به ۳ قسمت تقسیم می کنیم این مشکل نیزبر طرف می شود.

نکته خیلی مهم: به تجربه ثابت شده است که از سمت بغل گوش قسمت راست سر شروع به مش کنیم نتیجه مطلوب تری می دهد تا مثل قدیم که از پشت سر شروع به کار می کردیم.

پس اولین دسته مو را  از کنار گوش سمت راست،جدا می کنیم. این نکته قابل توجه است که تکه ای که جدا می شود نباید خیلی ضخیم باشد چون با ریشه، فویل ما فاصله پیدا می کند و معمولا مشتری ها این را نمی پسندند. و همچنین موادی که ترکیب می شود حتما باید مواد سفتی باشد که نشت نکند یعنی همان موادی که برای آمره استفاده می شود به حالت خمیری درست می شود و کف نمی کند و از فویل ما بالا نمی زند.

%
Getting some bright new highlights

در مش های ریلی ما باید ۳ تکه یا ۲ تکه ( بستگی به حجم مو دارد) پشت هم داخل فویل قرار بدهیم یعنی مابین شان لایه ای آزاد نگه نمی داریم ولی در بالیاژهای دیگر لایه اول را داخل فویل می گذاریم و لایه دوم، لایه ی آزاد ما یعنی داخل فویل دیگر نمی گذاریم ولی در این تکنیک ما می توانیم ۲ تکه یا ۳تکه مو را پشت هم داخل فویل قرار بدهیم.

در اینجا این سوال برای شما پیش می آید که خوب چرا تکه ها را ضخیم نگیریم و داخل فویل قرار ندهیم؟ ضخامت تکه باعث می شود که ما با ریشه فاصله ی زیادی بگیریم و همچنین باعث می شود که حتما نشت کند چون مو سنگین می شود و فویل ما به سمت پایین هدایت شود.

سپس به اندازه ی همان ۳ تکه ای که داخل فویل گذاشتیم لایه ی ازادمان را جدا می کنیم، ضخامت لایه ی آزاد شما باید با ضخامت تکه هایی که داخل فویل قرار گرفته یکسان باشد.

این نکته هم قابل ذکر هست که ما هر چه تکه هایمان را ظریف تر داخل فویل بگذاریم زودتر به پایه می رسد.

سمت راست و سمت چپ کنار سر که به اتمام رسید می توانیم قسمت جلوی سر را شروع به کار کنیم، اگر مشتری شما تمایل داشته باشد از جلوی سرش باشد شما می توانید قسمت اول را به حالت شِلال(زیگزاکی) داخل فویل قرار بدهید ولی قسمت های دیگری که کار می کنیم بصورت لاینی یا خطی جدا می شود نه بصورت شِلال. ولی چون جلوی سر جلب توجه می کند و به حالت یک خط اگر برداریم زیاد قشنگ دیده نمی­شود حتما جلوی سر را به حالت شلال برمیداریم.

یک لایه آزاد جدا می کنیم و لایه های بعد را ۳ تکه داخل فویل قرار داده و به اندازه ضخامت آن ۳ تکه، شما یک لایه آزاد جدا کنید.

از زمانی که پودر دکلره و اکسیدانتان ترکیب می شود باید توجه بکنید که ۴۵ دقیقه پودر شما کارآیی دارد و بعد از آن پودر کار نمی کند ولی اکسیدان کار می کند و همین عامل سوختن مو می شود. بنابراین تایم در دکلره های ما بسیار حائز اهمیت است.

بعد از حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ( باز به جنس و ضخامت مو توجه شود) فویل هایمان را چک می کنیم و اگر دیدیم به پایه رسیده منتظر نمی شویم تا پشت سر را هم فویل پیچی کنیم. قسمت های به پایه رسیده را با یک دستمال خشک، کاملاً تمیز می کنیم. پشت سر و پس سر را هم با همین روش فویل پیچی می کنیم و وقتی که کاملاً به پایه رسید می توانیم آبکشی کنیم و کل موهایمان را رنگساژ کنیم.

به این ترتیب شما یک مش لاینی و یا ریلی خیلی زیبا خواهید داشت.

و در آخر توصیه می کنیم اگر موهای نرم و نازکی دارید و یا مویی هست که احتمال آسیب دیدگی دارد از پلکس ها استفاده کنید.

مبحث آموزشی: آموزش مش ریلی

مدرس: سرکار خانم انوشه شفیعی

نویسنده : حکیمه خدایی

منبع : مدل مو سورا

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش مش ریلی یا خطی»

  1. همین‌تقسیم بندیش مهمه که‌متاسفانه گویا نیست توضیحاتتون. چند تا عکس میذاشتین از وقتی ک‌تقسیم بندی تموم میشه بهتر بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا