آموزش کانتورینگ گونه، میکاپ پوست تیره

در این مطلب مبحث افزایش حجم گونه، روشن کردن و اصلاح سازی تُناژ رنگ منفی پوست های تیره را بررسی می کنیم

آموزش گونه گذاری

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این فرم صورت، دارای صورت بدون زاویه است و افزایش حجم گونه در صورت هایی که فرق بین لُپ و گونه زیاد مشخص نیست، کار نسبتا سختی است. ولی با کمک سه مِتُد کانتور(آرایش ترمیمی)،استوروبینگ و کانتورینگ می توانیم افزایش حجم گونه چشم گیری به وجود بیاوریم.

%

اولین مرحله برای اینکه این افزایش حجم را ایجاد کنیم دانستن متد تیر و روشن در کانتورینگ­ ها می باشد، در روش و  آموزش های قدیمی، تیرگی ایجاد فرورفتگی و روشنی ایجاد برجستگی می کند، اما در کانتورینگ­ کاملا متفاوت است، این تعریف ها کامل عوض شده اند و الان همان نیست، ما می گوییم تیرگی برجسته می کند و روشنی فرورفتگی ایجاد می کند. مثلا (رژگونه زدن) اگر کسی بخواهد رژگونه بزند آن رژگونه ای که رنگش تیره تر از کرم پودر است را روی گونه اش می زند و این تیرگی باعث می شود که گونه شخص افزایش پیدا کند در تیرگی هایی که تُناژ قرمزی یا قهوه ای دارند باعث برجستگی می کند و بالعکس روشنی هایی که تناژ نخودی دارند ایجاد فرورفتگی می کنند. که اگر توجه کنید روی استخوان گونه به طرف بالا این تیرگی وجود دارد و زیر و بالای گونه روشنی داده شده است تا افزایش حجم گونه بوجود بیاید.

گونه گزاری برای افراد بالای ۵۰ سال

%

در تصویر بالا سن این خانم بالای ۵۰ سال است، چروک ها کاملا قابل دید است، فرورفتگی و گود شدگی قسمت هایی از صورت بدلیل پیری شخص تحریک شدند، کلاژن زیر پوست به خوبی قابل مشاهده است ولی با اصلاح سازی زاویه با استفاده از متد کانتور و برجسته کردن گونه و متد استوروبینگ که به کار بردیم توانستیم سن خانم را پایین بیاوریم با مکاپ و همچنین کرم پودری که می خواهیم برای پوست استفاده کنیم لای چین و چروک و لاین های پوست جمع نشود و پوست را خشن نکند و همچنان پوست پر طراوت باقی بماند.

(متاسفانه به دلیل تخصصی بودن آموزش استفاده از متد کرم پودر نمی شود توضیحاتی در این رابطه در اینجا خدمت کاربران گرامی عرض کنیم) ولی در قسمت کانتورینگ اگر بگوییم، اگر توجه کنید قسمت زیر گونه تا پایین لب افتادگی گونه را داشتیم ما آمده ایم با استفاده از لایت کردن قسمت های پایینی یعنی از نصف پشت لب تا پایین لب و قسمت های بالاتر را تیره کارکردن و کانتورکردن و قسمت سیب گونه را استورینگ کارکردند یعنی استفاده از هایلایترها توانسته ایم گونه را کمی لیف کنیم به سمت بالا کشیده شود و گونه مخروطی طراحی شده و مشاهده می کنید که سن خانم چقدر پایین آمده است.

اگر نکته ی دیگری را توجه کنید با استفاده از متدهای گریم خطای دیدی را ایجاد کرده ایم که تمام افتادگی و شل شدگی های پوستی که داشتند کاملا جمع شده، در این کار به هیچ عنوان از کرم های لیف یا کاربا بند لیک استفاده نکردیم این کار، کارمکاپ و دیزاین میکاپ است.

گونه گذاری با هایلایتر و بدون رژگونه

%

در این  عکس (برای این خانم) اصالا از رژ گونه استفاده نکردیم و تنها از هایلایترها استفاده شده و متد استوروبینگ و با متد کانتورینگ که انجام دادیم یک مقدار شل شدگی پوستی که داشتن قسمت زیر گونه آن را از بین بردیم و تقریبا می شود گفت یک گریم لیفته، ولی باز هم تکرار می کنیم به هیچ عنوان از کرم های لیفتینگ یا لیف با بند لیک استفاده نشده، فقط دیزاین میکاپ است.

میکاپ و گونه گذاری پوست های تیره و سبزه

%

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، افزایش حجم گونه این تصویر نسبت به بقیه کارها کمتر است بخاطر اینکه صورت این تصویر(این خانم)، صورتی با زاویه ۹۰درجه است  افزایش حجم گونه طبیعتا باید پایین تر باشد وگرنه میکاپ این صورت یک مقدار توی ذوق می زند. اگر تصویر بالا را مشاهده کنید متوجه می شوید که افزایش حجم گونه این خانم چقدر نسبت به اینکه صورتشان کاملا بدون زاویه است عالی بوده، و فرقی بین لپ و گونه قابل مشاهده نیست.

مبحث دوم این است که شخص بخاطره تیرگی پوستی که دارد تناژ تیرگی، خاکستری هست و ما با استفاده کانرکشن ها و تناژ خنثی سازی، تناژ منفی های پوست، آمده ایم این پوست را به یک پوست کاملا نرمال تبدیل کردیم که یک پوست برنزی است (در اول پوست را به یک پوست کاملا سفید درآوردیم بعد برنز کردیم و به تناژی که دلمان میخواست که تناژ نارنجی باشد درآوردیم) برنز نارنجی یکی از رنگ های خیلی زیبا است که طرفداران بسیاری دارد و جنیفرلوپز نیز از همین تناژ استفاده می کند، این برنز هیچگونه تناژ منفی خاکستری ندارد مثل بقیه تناژ های برنز؛ برای برطرف کردن تناژ منفی یک پوست خاکستری، شما در مرحله اول به یک پرایمر نیاز دارد که شاید این پرایمر دارای خنثی کننده باشد، یا نه می توانید پرایمر را استفاده کنید از خنثی کننده کارکشن ها استفاده کنید و بعد از استفاده از کالرکاکشن ها از کرم پودرهایشان استفاده کنید و اگر تناز پوست خنثی نشد یعنی تناژ قوی داشت مثل مدل بالا می توانید بعد از زدن کرم پودر باز هم از کالرکانکشنتان استفاده کنید.
فقط نکته ای که هست اگر تناژ قرمزی کالرکانکشنتان باقی خواهد ماند چون باید رنگ قرمزی استفاده شود تا تناژ خاکستری را خنثی کنید، اگر تناژ خاکستری باقی ماند یا تناژ قرمزی از زیر کرم پودر مشخص شد نگران نباشید چون بعد از کار کانتور، استوروبینگ، کارنتورینگی که انجام می دهید کاملا خنثی می شود. و در مرحله کانتورتان سعی کنید از کانسیلرتان روی قرمزها بیشتر اسفاده کنید تا بیشتر کاور بدهد.

 

%
%

فیلم آموزش گریم و کانتورینگ

آموزش خودارایی کانتورینگ صورت

 

 

 

اموزش کانتورینگ گام به گام

کاربرد استفاده از رنگ های مختلف کانسیلر

رفع نقایض صورت جوش و لک با اموزش انواع کانسیلر

فیلم آموزش گریم و کانتورینگ صورت و بدن

مباحث آموزش : کانتورینگ گونه، میکاپ پوست تیره
مدرس : آقای سینا سبحانی
نویسنده : حکیمه خدایی

منبع : مدل مو سورا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا