اپیلاسیون و دپیلاسیون و نحوه کار با موم های خشابی

اپیلاسیون (epilation) و دپیلاسیون (depilation)

اپیلاسیون

لطمه زدن به پیازمو را اپیلاسیون می گویند. زمانی که الکترولیز و یا لیزر انجام می دهیم به پیاز مو لطمه زیادی وارد می شود و موها سست می شوند،حالت پوسیدگی می گیرند و ریزش پیدا می کنند یا وقتی درمانی انجام می دهیم تا ۸۰ درصد موها در نمی آیند و پیاز مو از بین می رود.

دپیلاسیون

لطمه زدن به ساقه مو را دپیلاسیون میگویند که بصورت قوی و ضعیف انجام می شود. اپیلاسیون زمانی که صورت را بند می اندازید، با موچین موها را برمیدارید ، اپیلدی می کنید و با به وسیله ویت، جلبک یا اصلاح با شمع و  مومک انجام می دهید، اتفاق می افتد. در دپیلاسیون باکرم موبر، موها را برمی داریم و با تیغ موها را شیو می کنیم، در نتیجه ساقه ی مو قطع می شود و خیلی زودتر موها رشد می کنند.

تفاوت اپیلاسیون و دپیلاسیون

هردو برای حذف مو زائد استفاده می شود اما با اپیلاسیون کل مو از فولیکول حذف شده درحالی که با دپیلاسیون موها تنها ازسطح پوست برداشته می شود و به کلام اخر،دپیلاسیون تنها به حذف موهای موقت اشاره دارد.
اپیلاسیون : برداشتن مو با موم وکس جلبک و  اصلاح با شمع
دپیلاسیون :حذف مو با کرم موبر و شیو کردن (اصلاح و تراشیدن)

 

زمانی که میخواهید صورت را بند بیاندازید، ابتدا از دستکش نخی استفاده می کنید و از محلول آنتی باکتریال به صورت بزنید. بعد از خشک شدن از پودر بچه برای جلوگیری از عرق صورت و حساسیت استفاده کنید.
کار بند را از پیشانی شروع کنید، زیرا پیشانی حس درد کمتری نسبت به اعضای دیگر صورت دارد، بعد به یک سمت صورت میروید و بند را ادامه می دهید و به همین ترتیب سمت دیگر صورت را بند می اندازید. بعد از آنکه مطمئن شدید روی صورت مویی وجود ندارد برای جلوگیری از بوجود آمدن جوش بعد اصلاح از ژل ضدجوش استفاده نمایید. اگر احساس کردید که پوست خیلی ملتهب شده قبل از استفاده از کرم ضد جوش، از یخی که داخل نایلون گذاشتید روی صورت ماساژ دهید و بعد از آن از کرم ضدجوش استفاده نمایید.

%

 

کار با خشاب

خشاب برای برداشتن موهای دست ، پا ، زیر بغل و موهای زائد دیگر استفاده میشود و باید دقت داشت برای صورت به هیچ وجه نباید استفاده گردد.
برای صورت فقط از جلبک و یا اصلاح با شمع کاربرد دارد. شمع را برای جاهای دیگر بدن می توان استفاده کرد ولی خشاب(یا وکس خشابی) را نمی توان استفاده کرد. جنس موادی که داخل خشاب می باشد از صمغ درخت کاج گرفته شده است.
ابتدا از محلول آنتی باکتریال را روی دست، پا و زیر بغل بمالید و سپس مواد خشاب را با پدهای ضد حساسیت یا به طور مستقیم روی موضع مالش دهید. بعد پد را در جهت موافق روی دست و پا قرار دهید و در جهت مخالف بکشید. نوار باید به صورت بریده بریده باشد و نباید بلند کار کنید. نوار حدودا بین ۷ تا ۸ سانت باید باشد و اگر بیشتر از این باشد امکان دارد پوست متورم و کبود شود. پس به صورت خرد خرد باید پدهای خشاب را بردارید تا پوستان آسیب نبیند.
بعد از تمیز شدن موها از روغن بچه استفاده کنید، و بعد از آن نیز از ژل ضدجوش می توانید استفاده نمایید.

در صورت تمایل جهت تهیه دستگاه اپیلاسیون خانگی پس از عضویت در کانال تلگرام سورا، با ادمین کانال در تماس باشید.

رنگ موم های جلبک و خشاب

کار با خشاب

رنگ عسلی، سبز، زرد، قرمز برای همه ی موها
رنگ بنفش برای موهای خیلی ضخیم مثل موهای آقایون
رنگ صورتی و نسکافه ای برای پوستهای حساس
رنگ شکلاتی برای پوست های خشک و با منافذ باز و برای جوانسازی پوست نیز استفاده میشود. موم های جلبک به صورت سکه ای، گلدانی و کیلویی می باشد و خشاب در بسته های آماده دربازار وجود دارد.
درمورد موم های دائم که بصورت دستی درست میکنند و در بازار موجود است،این موم ها به خاطر چسبندگی زیادی که دارند برای پوست حساسیت ایجاد می کنند(و به همین خاطر بهتر است که برای اپیلاسیون بیکینی استفاده نشود). در ضمن بعد از استفاده از این نوع موم ها حتما باید از روغن هایی که چربی زیادی دارند استفاده کرد تا آب پوست مجدداً تامین شده و از خشکی جلوگیری به عمل آید.

 

به زودی آموزش کامل چگونگی انجام اپیلاسیون(وکس) واژن(و همینطور خط بیکینی) را برای شما دوستان عزیز آماده خواهیم کرد.

 

منبع : سورا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا