آموزش صفر تا صد گریم صورت

در این مطلب آموزشی و تقریبا طولانی اما کامل، نکات اساسی در مورد گریم و نکات مهم برای گریم اروپایی و سینمایی را خواهید اموخت، به طوری که در این آموزش روند گریم عروس و مشتری به سبک اروپایی از اول مورد بررسی قرار گرفته و تا انتها گریم خوبی داشته باشید فراهم شده است. امیدوارم از این مقاله گردآوری شده توسط سورا لذت ببرید و استفاده نمایید. همراه سورا باشید.

نور و آینه در سالن های گریم و زیبایی

درکار گریم محیط سالن دارای اهمیت بسیاری است، به آینه ۱/۱در ۱/۱ یا ۱/۱۰ در ۱/۱۰ نیاز می باشد. این آینه صاف و عمود بر دیوار بدون موج می باشد. آینه با حاشیه ای زرد و سفید که نورپردازی می شود، به صورتی که دو منبع نور بالای آینه یکی زرد و یکی سفید و دو منبع نور کنار آینه که به صورت مساوی و دو منبع نور درکنار آینه  سمت راست و چپ قرار می گیرد. از لامپ های کم مصرف و مهتابی به سلیقه ی خودتان  میتوانید استفاده کنید منتها نورها خیلی زیاد و  نه خیلی کم باشد. نور سالن باید استاندارد باشد اگر تنها از نورسفید استفاده شود رنگ را روشنتر نشان می دهد و نور اگر تنها زرد باشد فونی که روی صورت استفاده میکنیم یک درجه تیره تر نشان میدهد و زمانی که کار به اتمام برسد، کارفرما در مقابل نور طبیعی قرار گیرد چیزی که در سالن بود،  نخواهد شد چون ما نسبت به نور زرد یا سفید کار را انجام دادا ایم. پس ما باید به صورت تساوی از نورهای زرد و سفید روی آینه مان استفاده نماییم تا آرایشی کاملاطبیعی به دست بیاوریم و باعث نشود فون ها تیره تر یا روشنتر دیده شود .

نورپردازی درسالن ها خیلی مهم است. زمانی که روی آینه از نور استفاده می کنیم و زمانی که نور به صورت تساوی روی کارفرما (عروس) تابیده می شود، از جهت های مختلف دیگر نباید هیچ نوری تابیده شود حتی نور از پنجره یا در هم نباید تابیده شود. یک اتاق تاریک بدون. هیچ نور طبیعی فقط نوری که از روبرو از آینه به صورت مشتری تابیده می شود کار را به ما نشان می دهد.

آینه باید طوری قرار بگیرد که صورت مشتری، عروس یا داماد و یا مدل ما دقیقا وسط آینه قرار بگیرد، این نباشد که آینه خیلی بالا نصب شود که صورت مشتری پایین آینه قرارگیرد، آینه طوری نصب می شود که صورت مشتری یا مدل دقیقا وسط مرکزیت آینه قرار گیرد. چرا؟ باید درمرکزیت قرارگیرد که این نورها به طور تساوی از بالا و پایین و راست و چپ به صورت مشتری بتابد اگر آینه بالاتر قرارگیرد نور بالاتر تابیده می شود و این کار یک نقص محسوب می شود .

شما اگر به باشگاه بدنسازی توجه کرده باشید نور از بالا تابیده میشود وقتی از بالا نور تابیده می شود، برجستگی ها خودشان را بیشتر نشان می دهند در باشگاه بدنسازی نور را از بالا می تابانند که اندام فرد و پستی بلندی های آن بیشتر و تشدیدتر شود وخودشان را بیشتر نشان دهد ولی ما در گریم سینمایی و اروپایی وحتی میکاپ هایی که در سطح قدیم هستند، نور باید کاملا از روبرو تابیده شود تا ما بتوانیم نقص ها وایرادها را از صورت برداریم.

تفاوت گریم در صورت های مختلف

در گریم سینمایی و عروس بیشتر روی متعادل سازی زوم می شود این نیست که کاری را ما بلد باشیم و روی همه پیاده کنیم. مثل سالن هایی که یک سبک گریم را بلدند و روی همه ی مشتریاش آن را پیاده می کنند و مطمئنا این میکاپ که روی همه پیاده می کنند روی بعضی ها خوب می نشیند و روی خیلی از صورت ها جواب نمی دهد و این دلیلی است که بعضی از عروس ها خوب در می آید و بعضی ها خوب در نمی آید. چون هر صورتی گریم مخصوص خودش را دارد. میکاپ و آرایش مخصوص خودش را دارد پس ما باید یاد بگیریم که گریم مخصوص به آن صورت را طبق قانون گریم سینمایی یا اروپایی عروس انجام دهیم.

صندلی گریم در سالن ها اشکال مختلفی دارند ولی صندلی استانداردی که ما برای سالن انتخاب میکنیم یک صندلی کاملا ۹۰ درجه است که عروس به صورت ۹۰ درجه روی آن قرار میگیرد صورتش کاملا روبروی اینه و هیچ زاویه ای رو پشت ندارد و به عقب نخوابیده است، و نه شیبدار به سمت جلو می باشد. درصورتی که ۹۰ درصد سالن دارها میز میکاپ یا صندلی میکاپ شان، میز خوابیده ۴۵ درجه به سمت عقب است که عروس روی آن درازکش میگذارند و یک صندلی زیر خودشان قرار میگیرند و شروع به کار میکاپ می کنند که این کار کاملا اشتباه است. چون ما لحظه به لحظه آینه را نگاه می کنیم که خطای دید از بین برود.

درفاصله نزدیک وقتی به چیزی نگاه میکنیم مطمئا خطای دید داریم وخطای دید در فاصله دورتر از بین می روند. ما صورت مشتری را در آینه که در فاصله نیم متری ما هست، خیلی بهتر میبینیم، حال می خواهیم زوم کنیم و ایرادها را پیدا کنیم پس عروسمان را با زاویه ۴۵ درجه کار می کنیم و در آینه ببینیم با زاوی ه۴۵ درجه آن ایرادها را دیدیم و تشخیص دادیم و رفع کردیم. درصورتی که این در حالت ۹۰ درجه ایستاده برمی گردد. اون کاری که درحالت ۴۵ درجه انجام دادیم وتوی آینه می بینیم نیست .پس باید عروس به صورت ۴۵ درجه در مجلس حاضر شود که جمعیت از زیر ۴۵ درجه بیینند (-: ،که آن کار زیبا دیده شود که میز باید کاملا ۹۰ درجه باشد و ایرادها را درست تشخیص بدهیم .

 

آرایش و گریم عروس

بعد از اینکه ما صندلی، نور و آینه را به صورت استاندارد تنظیم و قرار دادیم، عروس روی صندلی مینشیند. در شروع کار (مرحله ی اول) تشخیص دادن پوست صورت عروس خیلی مهم است یعنی شما باید تشخیص دهید که پوست عروس چرب , خشک و معمولی و یا مختلط است .

بعضی از پوستها هم هستند که پوستی حساس دارند ما با این کاری نداریم فقط ما میخواهیم پوست را به تعادل برسانیم.

گریم پوست های چرب

پوست های چرب را باید چربی شان را از آن بگیریم البته قابل ذکر است که عروس ما کسی نیست که بگوید من عروسم و امروز عروسیمه و این تایم کار را انجام دهید. من در کلاسهایم مدلهایی که انجام می‌دهیم هیچ کار و هیچ پیش درآمدی به آن صورت ندارم و در آن لحظه کار را توضیح می‌دهم کار در شرایط سخت یعنی از قبل روی پوست پاکسازی انجام نداده ام و ماسکی روی صورت کار نشده و هیچ گزینه ای و کار مثبتی روی پوست ما انجام نشده است.از پوستهای چرب باید چربیشان را بگیریم .ولی ما قبل از اینکه عروس بخواهد بیاید سالن باید پاکسازی روی پوست صورت انجام بشود و ماسک مربوط به آن پوست را روی صورت انجام دهید و کارهایی را که لازم است را انجام دهید و پوستی که چرب است را بهتر است اول پاک سازی انجام دهید و برای از بین بردن چربی این پوست میتوانید از شیر پاک کن و از دستمال مرطوب و از پنبه و از آب و الکل استفاده کنید ولی تجربه ای که دارم و خلاقیت خودم است از خمیر ریش ارکو که اقایون بعد از تراشیدن صورت استفاده می کنند را استفاده نمایید. مقداری خمیر ریش را مثل خمیر دندان به اندازه دوسانت در داخل کاسه ای میریزیم و مقدارخیلی کم اب میریزیم و با فرچه مخصوص یا قلموی رژگونه استفاده میکنیم کف درست میشود این کف را روی صورت مشتری ده دقیقه قرار میگیرد چربی را از پوست میگیرد منتها آبی که به این خمیر اضافه میشود اگر زیاد باشد شل میشود وروی صورت نمی نشیند و کف خیلی شل را نمیتوانیم روی پوست انتقال دهیم و اگر آب کم باشد مثل کچ زود سفت میشود و باز کارایی خودش را ندارد پس باید قلق مقدار آبی که برای این کار درست میکنیم را بدست بیاوریم .اگر چربی پوست خیلی زیاد باشد این کار را دوبار میتوان روی پوست انجام داد تا هنگام کار به مشکل برنخوریم.

گریم پوست های خشک

بعد از پوست چرب نوبت به پوست خشک می‌رسید که کار کردن با پوست خشک خیلی سختر از پوست چرب است چون قسمتی از پوست که خشک هستند، فون فارمیکی که استفاده میکنیم روی پوست نمی خوابد و پوست پوست میشود و کرم و یا فونی را که استفاده می کنید را پس میدهد. پوست های خشک را باید بخور بدهیم و اب رسانی انجام دهیم ماسک ابرسان خوب باید روی این پوستها کار کنیم که بتوانیم به پوست رطوبت دهیم وحتی ما به عروسمان میگوییم که اب اشامیدنی زیاد استفاده کند که پوشت شادابتر شود و آب روی پوست خیلی تاثیر مثبت دارد و برای اینکه آب جذب پوست شود و عروس مشکلی با خوردن مایعات پیش نیاید به همراه آب یک کمی ابلیمو استفاده نماید که آب جذب شود و بدنش آب را دفع نکند.

برای پوست های خشک از آندربیس میتوانید استفاده نمایید، که باعث میشود که پوست طراوت خودش را بدست بیاورد  وفون و یا کرمی را که رویش کار م یکنیم را جذب کند منتها آندربیس را که کار کردیم ۱۰ دقیقه مکث میکنیم و به صورت کامل روی پوست پخش کرده و ماساژ می دهیم بعد از ۱۰ دقیقه استفاده از آندربیس شروع به انجام گریم کنید.

گریم پوست های معمولی

پوست معمولی که پوست های خیلی خوب هستند و هیچ مشکلی ندارند و با انجام دادن چند ماسک روی پوست صورت آماده ی کار کردن روی پوست می باشد.

پوست های مختلط 

تشخیص دادنش پوست های مختلط کمی سخت می باشد. پوست مختلط پوستی است که روی بینی چرب میب اشد و گونه وپ یشانی خشک است و یا روی بینی خشک و گونه و پیشانی چرب می باشد.

تشخیص پوست چرب و خشک

تشخیص دادن انواع پوست ها کار سختی نیست معمولا پوستی که چرب است زیر نور می درخشد و چربی آن محسوس است و انگشت روی آن بکشید انگشت براق می‌شود و روی دستان انتقال پیدا میکند وچرب میشود. پوست خشک یک کم روی صورت ترک ترک دارد و یا مقداری پوسته پوسته باشد و باز هم خشکی آنها خودش را دارد نشان می دهد.

 

تشخیص حالت و نوع صورت

بعد از اینکه شرایط را فراهم کردید و پوست را تشخیص دادید و پوست صورت را برای گریم به تعادل رساندید، حال شما قالب یا جام صورت مشتری را باید تشخیص دهید، که گریم مخصوص به خودش را پیاده کنید، شما نمی توانید هیچ صورتی را پیدا کنید که سایه روشن های صورتش با صورت دیگر برابر باشد و یا کانتورینگ یا هایلایت آن با صورت دیگر برابر باشد هیچ صورتی شبیه، صورت دیگری نیست. حتی در یک خانواده پنج نفره پنج گریم مختلف روی صورت ها باید پیاده شود، طبق فرورفتگی های صورت و طبق چاق و لاغری آن صورت و  ایرادهایی که آن صورت دارد، گریم و میکاپ باید انجام شود. مثل اثر انگشت که هرکس اثر انگشت مخصوص به خودش را دارد در چهره ها هم هرکس گودی ها و برجستگی های مخصوص به خودش را دارد، ما باید بتوانیم جام صورت را تشخیص دهیم که توی چه جام و چه سبکی و چه شکل هندسی این جام قرارگرفته است. برفرض مثال استانداردترین جامی که برای صورت در نظر میگیریم صورت بیضی است. ما باید بتوانیم جام ها و اشکال هندسی مختلف صورت را به سمت بیضی انتقال دهیم و آن را تبدیل به شکل بیضی تبدیل کنیم. یعنی :

  • صورت قلبی که پیشانی پهن تر از صورت است و به چانه صورت که می رسد باریک میشود.
  • صورت مثلث که پیشانی باریک و چانه صورت پهن تر می‌شود.
  •  صورت مستطیل که صورت کشیده وزاویه دار است وسمت پیشانی کاملا پهن و سمت چانه هم صورت پهن است.
  • صورت مربع که مثل صورت مستطیل است منت ها مقداری کوتاهتر است.
  • صورت گرد که کاملا گردیش مشخص است و اشکال دیگر از صورت که موجود هستند. ما باید این ها را به سمت بیضی سوق دهیم.

 

آرایش و میکاپ برای انواع صورت

حالا چطور باید به سمت بیضی سوق دهیم و اشکال مختلف هندسی صورت را به صورت بیضی انتقال دهیم ما یک خط بیضی در صورت مشتری در ذهنمان ترسیم و شروع به کار می کنیم یعنی ما باید یک خط بیضی را روی صورت مشتری که صورت قلبی دارد ترسیم کنیم. در ذهنمان مطمئنا گوشه های بالای پیشانی از این خط بیضی که ترسیم کردیم بیرونتر هستند یعنی این ها باید تیره کار شود. تیره کار کردن باعث میشود که یک مقداری قسمت برجسته، گود شود و روشن کار کردن باعث می شود قسمت گود، برجسته تر شود و با روشن کار کردن بسیاری از گزینه ها را به صورت اضافه میکنیم. پس خط بیضی را که روی صورت ترسیم کردیم و شروع به کار کردن می کنیم قسمت های گوشه ی بالای پیشانی به صورت قلبی این ها از خط قلبیمان بیرون میزند و اضافه هستند و این ها را تیره کار میکنیم که از بین برود و در مقابلش قسمت پایین چانه را که باریکتر است و حالت مثلث دارد این قسمت بغل چانه را خط بیضی که در صورت ترسیم کردیم این را پر نمیکند. یعنی به صورت باز وکشیده و باریک است و ما باروشن کار کردن بغلهای چانه و فک پایین  باعث میشود که این را  یک مقدار حجیم تر و با روشن کار کردن باعث میشود یک مقدار بیرون زده شود و خطای دید به وجود بیاید و آن خطای دید که درصورت بیضی ترسیم کردیم را پر کند یعنی با روشن کردن بغل چانه و حجیم و پف می دهیم و با تیره کار کردن گوشه های بالای پیشانی این را گود می کنیم و تو میبریم و از بین می‌بریم.

 

تعریف کلی گریم و مقایسه آن با عکس و فیلم

گریم یعنی خطای دید، یعنی ما خطای دید به وجود می آوریم که یکسری ایرادهای صورت دیده نشود گریم این نیست که ما بتوانیم همه ی ایرادها را از بین ببریم، گریم این است که تا آن جایی که از دستمان برمی آید و آن زایده روی پوست اجازه بدهد آن را محو کنیم و با خطای دید باعث شویم که دیده نشود. این گونه نیست که کسی که گریمور است استغفرالله خداست و میتواند همه چیز را درست کند یا حراج پلاستیک نیست که همه ایرادهای صورت را رفع کند. تا آن جایی که قانون اجازه می دهد و از دست ما برمی اید ایرادهای جزیی و کلی را از صورت را از بین ببریم، دوستان درجریان باشند که عکس هایی که در اینترنت گذاشته می شود سوءتفاهم پیش نیاید همه نه ولی ۹۰ درصد عکس ها روتوش دارند و حتی از فیلم هایی که از سینمای ایران و سینمای خارج می بینیم و پخش می شوند توسط دوربین هایی فیلمبرداری می شوند که از لحاظ کمی وکیفی خیلی در سطح بالایی هستند و در سینماهایی که الان موجود است را نمی شود با سینمای ۱۰ سال پیش مقایسه کرد یعنی ۱۰ سال پیش فقط هنرگریمور بود که میتوانست چهره هنر پیشه را شر و خوب و بد نشان دهد ولی در سینمای حال و اکنون سینماهای خارج از کشور پیشرفت تکنولوژی و علم و وارد شدن خیلی از صنعتها و تکنولوژی سینمایی دوربین هایی که دوستان اختراع و طراحی کردند و ساختند اینها به کمک گریمور آمده اند یعنی دوربین ها آمدند نصف کار گریمور را انجام می دهند. یعنی اینقدر کیفیتشان بالا وخوب است که یک سری ایرادهایی که روی صورت هنرپیشه است قابل مشاهده نیست باعث می شود اینها دیده نشوند وخودش در حین فیلمبرداری روتوش میکند این نیست که کاری که شما میکنید با کاری که در تلویزیون است دیده میشود  قابل مقایسه است حتی کسانی که سالن دارند عکس عروس هاشون را که دراینترنت میگذارند و به اشتراک میگذارند باعث سو تفاهم نشود ولی ۹۰ درصد اینها از مدل هایی استفاده می کنند که صورت کاملا زیباست یعنی دماغ عمل شده و لب پروتز و گونه داره با یک برنزه کردن ساده عروس اماده می شود.

برای کانتور و هایلایت هایی که به وجود آوردیم، از ترفند های سینمایی استفاده می کنند یعنی قبل از اینکه کار گریم و زیبا سازی را انجام دهند قبل از عکس کار زشت سازی و یا پیر سازی روی آن صورت انجام می دهند و عکاس عکس گرفته یعنی با روش زشت سازی و یا پیرسازی صورت یک سری گودی های صورت را یک سری لک ها و ایرادها در صورت به وجود اوردند حتی به جای اینکه دماغ را کوچک کنند درشت تر کردند عکس تهیه شده و بعد از آن اگر صورت را بشویند و پاکسازی کنند زیبایی خودش را دارد وکار زیبا سازی را روی آن انجام می دهند و کار خیلی خیلی زیبا دیده می شود اینها ترفندهایی هستند که دوستان درجریان آن نیستند باید کننده کار باشید تا بتوانی مچ بگیر ید.

تشخیص دادن این ایرادها را حتی گریمور با دیدن یک عکس می تواند تشخیص دهدکه این عکس روتوش داره یا کار کار طبیعیه. ما یک سری گودی و برجستگی ها را روی صورت داریم که به صورت طبیعی اند زمانیکه روتوش روی صورت انجام می شود این گودی ها وبرجستگی های صورت از بین میروند و یک مقدار چهره کتابی به خودش میگیرد و مصنوعی به نظرمیرسد و یک گریمور این مصنوعی بودن صورت را میتواند تشخیص دهد.

 

قالب یا جام صورت در گریم

درمورد قاب صورت یا جام صورت میخواهیم بگوییم یک حالت جمجمه راتوضیح میدهیم

صورت مستطیل راتوضیح میدهیم که بیشتر متوجه شوید.

در صورت مستطیل اگر بیضی صورت را در نظر بگیریم و ترسیم کنیم دقیقا دوتا گوشه بالای این مستطیل و پایین مستطیل از خط بیضی که ترسیم کردیم بیرون میزند. ما باید این را تیره کار کنیم و این ها کجای صورت هستند صورت مستطیل انتهای پیشانی که خط رویش مو است و در صورت مستطیلی است این گوشه ها را ازش میگیریم و یک نیم دایره روی پیشانی ترسیم می کنیم که خط بالای بیضی محسوب می‌شود و این گوشه هایی که از خط بیضی بیرون زده می شود وگوشه های مستطیل را تیره کار می کنیم که از بین برود و همین طور در پایین صورت مستطیل از گوشه های فک ممکن است که زاویه دار و پهن باشد باز یک خط نیم دایره پایین صورت ترسیم میکنیم گوشه هایی که از این خط نیم دایره ای که به اصطلاح خط بیضیمون است بیرون زده میشود را تیره کار میکنیم باعث میشود اینها ازبین بروند و یا دیده نشوند پس این جام یا قالب صورت می باشد.

بعد ازاینکه جام یا قالب صورت وشکل هندسی صورت مشتری را تشخیص دادیم ما یک کاغذ و خودکار در دستمان میگیریم وپشت سر مشتری روبروی اینه می ایستیم وشروع به نوشتن ایرادهای صورت میکنیم. ایرادها را مینویسیم تا بتوانیم کل ایرادهایی که همزمان تشخیص میدهیم را روی کاغذ ثبت کنیم وچیزی ازقلم نیوفتد. یعنی ممکن است که در اثر کار،گزینه ای از یادمان برود یا براثر داشتن استرس یک سری از گزینه ها از یادمان برود و نتوانیم کار را به طور کامل انجام دهیم ولی اگر ما روی کاغذ پیاده کنیم دانه به دانه کار را انجام می دهیم و روی آن قسمت نوشته تیک اجرا رامیزنیم و کار را انجام می دهیم و به سراغ مرحله ی بعدی می‌رویم. اول به تشخیص دادن گودی ها وبرجستگی های صورت توجه میکنیم.

گریموری معروف می شود که بتواند گودی ها و برجستگی های صورت را به خوبی و درست تشخیص دهد. درکار گریم اگر گودی و برجستگی ها را نتوانیم روی صورت درست تشخیص دهیم ممکن استیک قسمتی که گود است و باید آن را روشن کار کنیم برجسته شود. ما این را به صورت عنوان گوی تشخیص ندهیم و فکر کنیم که اینجا برجسته است باید تیره کار شود با این کار ,کار ممکن است بدتر شود و نه تنها صورت زیبا نمیشود بلکه زشتر میشود و یا قسمتی از صورت که برجسته است و باید گود شود با تشخیص نادرست شما ممکن است روی آن قسمت را روشن کار کنید و برجسته تر شود و باز هم این باعث نامتعادل شدن صورت میشود پس کسی موفق است که بتواند این ایرادها و گوی ها برجستگی ها را روی صورت درست تشخیص دهد.

پشت سر مشتری می ایستیم و ایرادهای صورت را مینویسیم مثلآ وقتی به صورت مشتری از فاصله دور نگاه میکنیم پشت سر مشتری و از روبروی آینه میبینیم زیر چشم مشتری گود است و قسمتهای گودی صورت را مینویسیم باید روشن شود زیر چشم گود خط لبخند حالت لیست را دوتایی میکنیم. گودی ها روشن و در قسمت دیگر  برجستگی ها تیره. زیر گودی ها روشن و زیرچشم وخط لبخند و این ها را باید تشخیص دهیم واین نیست که همه صورتها خط لبخند داشته باشند.

بنا به تشخیص شما مثلا انجاهایی که ممکن است گود باشند را برایتان میگویم:

خط اخم, شقیقه اگر صورت قلبی باشد, بغل فک اگر زیر لب تا چانه اگر خیلی گود باشد ,زیر لب و بعد سراغ تشخیص دادن برجستگی های صورت می رویم ودر قسمت تیره کار کردن میشویم. درصورت قلبی گوشه های بالای پیشانی اگر بینی درشت است بغل بینی باید تیره کار شود استخوان گونه اگر انتهای گونه یک مقدار برجسته است. ان را هم مینویسیم ودر صورتی که خیلی برجسته است غبغب را مینویسیم که آن را گود کنیم که لب ها بیرون بزند. فاصله لب تاچانه اگر صاف باشد زیر لب را در قسمت تیره کار کردن مینویسیم تا گود شود و حالت زیبای لب را زیاد کند و بعد شروع به کار میکنیم.

بعد از تشخیص دادن ایرادها و نوشتن روی کاغذ ,آن ها را روی صورت پیاده می کنیم من به شخصه از لوازم کرلاین استفاده میکنم در سینمای ایران از لوازمی مثل کرلاین و گریماس استفاده می‌شود آنها بهترین لوازم موجود در ایران هستند که برای گریم کردن می باشد و درسینما کاربرد دارند. یک مقدار اینها سنگین هستند ولی در ازای سنگین بودنشان کیفیت خیلی خوب دارند و ماندگاری ۲۴ ساعته فوق العاده ای دارد و ضد آب هستند و با حرارت و عرق و با شرایط آب وهوایی سرد , معتدل و گرم ازبین نمیروند و کارکردن با انها راحت است و روی صورت خیلی طبیعی دیده می‌شود مثل همه ی هنر پیشه ها که جلوی دوربین حاضر هستند و فیلم هایشان پخش می شود ولی شما هیچ گونه آرایشی یا کرمی را روی صورت این ها تشخیص نمی دهید چون اینها به سبک گریم سینمایی و با لوازم گریم سینمایی صورتشان را کار کردند.

محصولات گریماس وکرلاین تنها محصولی در ایران هستند که تخصصی برای گریم می باشند.

آرایش چیست؟

روش کاری برای عروس(بیشتر از گریم استفاده می‌شود) یا شخص و یا فرد استفاده می شود. آرایش ترفندی برای زیبا سازی و لعاب دادن به صورت که در وهله اول  ودر لحظه ی اول که کار را انجام می دهید زیبایی خودش را نشان می دهد ولی زیبایی بالایی ندارد و یک آرایش۴ تا ۵ ساعت بیشتر دوام نمی آورد  و در برابر گرما و سرما مقاومت ندارد و با عرق کردن و زیرش آب و اشک و عرق روی لوازم آرایشی کار ازبین میرود و نمی تواند لول خوبی را داشته باشد.

گریم چیست ؟

روشی برای متعادل سازی حرفه ای است که برای عروس گزینه ی خیلی خوبی است ماندگاری بالا دارد و کار کردن با گریم برعکس لوازم ارایشی است در مرحله ی اول آرایش خودش را نشان میدهد ولی گریم با گذشت حتی دوساعت بعد از تایمی که کار شده تازه شروع به جا افتادن میکند یعنی بعد از دوساعت خودش را نشان میدهد و هرچقدر بگذرد وتایم بالاتر رود خرابتر که نمی شود که هیچ, تازه لحظه به لحظه زیباتر و بیشتر روی پوست جا می افتد و با حرارت پوست بیشتر جذب میشود و طبیعی تر میشود .

ارایش نه تنها سن را پایین نمی آورد بلکه ارایش غلیظ مقداری سن را بالا تر می برد ودر گریم سینمایی و اروپایی سن را پایین تر می آورد.

 

گریم سینمایی به دوصورت کار می‌شود

  1. جوانسازی وزیبا سازی

  2. پیر سازی و زشت سازی

ما گریم جوان سازی را روی صورت کار میکنیم به خاطر اینکه پیرسازی هیچ ربطی به عروس نمیتواند داشته باشد و باید هنرمند باشیم که حتی افتادگی های صورت را بر اثر کهولت سن عروس داشته باشد را ازش بگیریم حتی بعضی از عروسها کهولت سن هم ندارند ولی افتادگی وچروک زیادی روی صورتشان میتوانند داشته باشند پس ماباید بتوانیم این ایرادها را برطرف کنید.

سبک گریم سینمایی یا اروپایی سبکی است که در بیشتر کشورها۵۰ سال است که کار می‌شود متاسفانه در ایران این کسب تازه دارد جا افتاده است وگریم سینمایی واروپایی بهترین گزینه برای عروس میتواند باشد. اگر ۱۰ سال به قبل برگردیم و سابقه تلویزیون و سینما را مرور کنیم میبینیم که سینمای اروپا عروس ها  سرخاب سفید اب نداشتند ولی درعین حال زیبا بودند و برایتان سوال بود که چرا اینها چقدر ساده هستند ولی به این توجه نمی کردند ساده ولی زیبا هستند. چون که ما زیبایی را در سرخاب سفید اب مالیدن میدیدیم. زیبایی را در برطرف کردن ایرادهای کلی وجزئی میبینیم با طرف کردن ایرادها صورت زیباتر میکنیم.

یک صورتی که بینی استاندارد دارد و زیر چشم گود نیست و صورت کاملا بیضی وچشم ها استاندارد ولبها درشت نیست وگونه ها کاملا برجسته است وایرادهایی ازاین قبیل را ندارد به خودی خود زیباست یعنی خانمی که این تناسب را در صورتش دارد احتیاج به آرایشی ندارد و خیلی از خانمهایی که زیبایی خودشان را دارند انچنان ارایشی ندارند نهایت یک کرم ساده وضد افتاب میزنند که پوستشان اذیت نشود

پس ما می آییم صورت های نامتعادل را به تعادل می‌رسانیم واین زیبایی را به روش گریم سینمایی به صورتشان می دهیم و کار خاص دیگری انجام نمی دهیم.

ما کل کار رابه صورت( فیت و لایت) کار میکنیم یعنی هیچ خط وخطوطی را روی صورت باقی نمی گذاریم ما ممکن است که درصورت با اختلاف رنگهای مختلف کار کنیم. ممکن است که قسمت روشن را با ۲ کار کنیم. قسمت تیره را با ۹ کار کنیم یعنی با ۷ درجه اختلاف رنگ کار کنیم. ولی باز هم این اختلاف رنگها درگریم سینمایی و اروپایی نا محسوس است یعنی رژگونه ای که کار میشود نامحسوس است و مثل میکاپ عروس نمی باشد که خط رژگونه خودش را نشان دهد حتی سایه های دور چشم هم کاملا از سایه های کاملا لایت و فیت هستند ما دیگر پشت چشم ها خیلی سرخاب سفید اب انچنانی نمی مالیم که چشم از حالت طبیعی خودش خارج شود.

معرفی لوازم آرایشی کرلاین

لوازم کرلاین که درموردش صحبت میکردم ساختار گیاهی دارند که در ساختار آن مقداری کرتون استفاده شده که این کرتون باعث می‌شود که یک مقدار پوست ورم کند و این کار برای ازبین بردن چروک های خیلی زیر پوست هستند یعنی به محض استفاده از کرم کرلاین و با گذاشتن یک ساعت روی صورت یک سری چروکهای زیری را که روی صورت هستند را دیگر نمی بینیم و باعث میشود اینها از بین بروند منتها روش کار در کانتور و هایلایت و سایه روشن هم میتوانند به ما کمک کند که این چروکها را ازبین ببریم .

اولین معظلی که خیلی ها در کهولت سن و سن بالا وحتی سن پایین میتواند با ان مواجه شوند و مشکل دارند داشتن چروکها و خطهایی که در صورت هستند و برطرف کردن آنها در جوانسازی این افراد کمک بسزایی میتواند بکند، این لوازم ضد آب هستند. شاید خیلی از دوستان بپرسند که این گریم استخری را چطور انجام دهیم من بعد ازاینکه کار گریم را با لوازم کرلاین انجام میدهم جلوی چشم کار آموز ها آب بسیاری ازطریق اسپری روی صورت میریزم به صورتی که آب از صورت مشتری پایین میریزد و با گذاشتن ضربه های متعدد روی صورت به دوستان نشان میدهم که دقت کنید که هیچ فونی روی دستمال کاغذی مالیده نمیشود یعنی هیچ رنگی را به خودش نمیگیرد.

زیر سازی پوست صورت

ما با زیر ساز شروع میکنیم ,زیرساز کرم خاصی نیست که مثلا دنبال این باشیم که زیر ساز چی استفاده کنیم زیرساز اولین کرم یا فونی است که روی صورت می مالیم و بعد از آن سایه روشن ها را رویش کار میکنیم منتها ما باید بتوانیم رنگ پوست مشتری را تشخیص دهیم وهمان رنگ پوست را برای زیر سازی استفاده کنیم چون در گریم سینمایی و اروپایی طوری کار می‌کنیم که نامحسوس است و هیچ کس نباید تشخیص دهد. زیبایی این کار به حدی است که همه را به خودش خیره می کند ولی دنبال این میگردند که کجاها تغییر کرده است وهیچ چیزی دست گیرشان نمی شود.

پخش کردن فون کرلاین با پد هیدر و یا یک اسفنج نم دار انجام می شود که میتواند کل صورت را با این پد با فون مورد تظرتان پخش کنید وحتی می توانید با انگشت این کار را انجام دهید که پوشش دهی خیلی بهتری داشته باشد.

معمولا فون شماره  ۵به اکثر پوستها میخورد وکار را با شماره ۵ توضیح میدهیم کاری که زیر ساز آن با شماره ۵ می باشد .ما زمانیکه شماره۵ را به کل صورت میمالیم .با دوشماره تیره تر شماره۷ قسمتهای برجسته صورت را گود و متعادل میکنیم و با دو شماره روشنتر شماره ۳ قسمتهای گود صورت را برجسته تر میکنیم و به تعادل می رسانیم.

کاموفلاژ

مبحث دیگرمبحث کاموفلاژ است که از کاموفلاژ برای برطرف کردن ایرادهای غیر طبیعی صورت استفاده میکنیم .خیلی از دوستان این اشتباه را دارند که روی پالت گریم روی ۱۲ رنگ ان کاموفلاژ نوشته است. کاموفلاژی که روی آن نوشته باکاموفلاژی که ما داریم فرق دارد .

منظور از کاموفلاژی که خیلی از مدرسین میگویند وخیلی ازدوستان به اشتباهی می گفتند ومیگویند روی پالت ما نوشته کاموفلاژ منظور ما همان کانسیلرهای رنگی هستند مثل رنگ سبز وقرمز و زرد و نارنجی وسبز خاکستری ونخودی و بژ ورنگ هایی که هیچ ربطی به رنگ پوست ندارد این ها رنگهایی هستند که برای خنثی کردن و از بین بردن ایرادهای غیر طبیعی صورت به کار میرود .

کاموفلاژ برای ازبین بردن و برطرف کردن ایرادهای غیرطبیعی صورت به کار می رود. مثلا صورتی که خیلی پوست قرمزی دارد ما به همراه فون زیرسازمان که با شماره۵ مثال زدیم فرضاپوست مشتری شماره۵ است فون شماره ۵ را انتخاب کردیم ما فون ۵ را با کانسیلر سبز ترکیب می کنیم و بیرون از پوست روی دستتان به مقدار لازم این پالت را میسازید و بعد شروع به کار میکنید .چون ممکن است روی پوست یک طرف صورت را از رنگ سبز کم استفاده کنید و قسمتی دیگر رابیشتر .ولی وقتی بیرون از صورت روی دست یا روی جایی این رنگ را به مقدار لازم همزمان بسازید ممطمئنا توناژ این رنگ یک دست میباشد وروی صورت دورنگ نمی شود .این سبزی که در فون ۵ استفاده میکنیم باعث میشود قرمزی پوست خنثی را کند. و یا برفرض مثال شما قسمتی را که خیلی گود است را میتوانید با رنگ زرد برجسته تر کنید مثل گودی خیلی زیاد زیرچشم و جای بخیه یا جای جوش و آبله و امثال این گودی ها.

رفع کبودی چشم با گریم

خیلی ها با کبودی زیرچشمشان مشکل دارند . ما زمانیکه فون شماره۵ رابرای صورت استفاده میکنیم برای زیرساز گفتم که با شماره روشنتر زیر چشم را کار میکنیم حتما در فون شماره ۲ که برای زیرچشم کار میکنید کانسیلر زرد استفاده کنید و بیرون از صورت آن را میسازید وشروع به کار کردن میکنید. اگر تیرگی زیرچشم یا کبودی زیر چشم کم بود از رنگ زرد در فون زیرچشم استفاده مینماییم ولی اگر کبودی خیلی زیاد بود وکبودی به آبی میزد از کانسیلر نارنجی استفاده کنید.

نحوه استفاده از پودر فیکساتور

ما بعد از اینکه کار صورت ومتعادل سازی را انجام دادیم از پودر فیکساتور استفاده می نماییم که پودر فیکساتور فیکساتور بی رنگ می باشد. در گریم سینمایی از پودر فیکساتور رنگی استفاده نمیکنیم چون در گریم سینمایی وقتی سایه و روشن را کار میکنیم زیبایی صورت به روشن  وتیره شدن هایی هست که روی صورت کار میکنیم .پودر فیکساتور اگر رنگ داشته باشد ویک مقدار تیره باشد ممکن است با کارکردن روی قسمتهای صورت مثلا زیر چشم را که با شماره۲ کار کردیم اگر پودر فیکساتور کمی تیره باشد باعث میشود روشنی ها تیره شود و کل صورت یک دست تیره شود وزیبایی کار ازبین می رود .پس از پودر فیکساتور بی رنگ استفاده میکنیم که هر رنگی برسر جای خودش باقی بماند .

 

مثلا فون شماره ۵ را روی کل صورت پخش کردیم و قسمتهای گود صورت را روی کاغذ نوشتیم و نوشتیم که باید روشن شود زیر چشم را میبینیم که ایا گودی دارد و گودی زیر چشم را با دوشماره روشنتر با شماره۳ کار میکنیم و همچنین شقیقه ها وبغل فک پایین مقداری تورفتگی دارد را روشن کار میکنیم وبعد ازآن قسمتهای تیره را کار میکنیم که رنگ زمینه ۵ میباشد وبرای برجستگی هابا دوشماره بالاتر یعنی شماره ۷ کار میکنیم بغل بینی,گوشه پیشانی که حالت قلبی وغبغبی که حالت افتادگی  دارد را تیره کار میکنیم البته اینها در همه ی صورتها یکی نیست و خیلی ها احتیاج به تیره کردن پیشانی ندارند .

صورتهایی که کشیده هستند بالای پیشانی وزیر چانه را طوری کار میکنیم که از قد صورت بگیرد بعد از اینکه روشنی وتیرگی را کار کردیم با پد (هیدرو )شروع به فیت کردن کار میکنیم منتها باید دوتا پد جداگانه باید داشته باشیم تا مراقب باشیم که قسمتی که برای محو کردن وفیت کردن روشنها بوده برای قسمت تیره کار نشود. باز هم اگر دوتا پد هیدرو داشته باشیم با یکی از انها که مقداری نمدار است ونم خیلی کمی دارد شروع به ضربه زدن به قسمتهایی که روشنتر کار کردیم و فیت میکنیم. قسمتهای روشن که تمام شد با پد دیگرشروع به ضربه زدن به قسمتهای تیره ی ثورت میکنیم که کار یکدست وبدون خط و فیت. لایت دربیاید.

ما پودر فیکساتور را در مرحله آخر می زنیم و کارمان تمام می‌شود.صورت را نباید براق کار کنیم .مثلا با پودر فیکساتور برقِ کار گرفته میشود.چون حالت پودر دارد باعث میشود که با نشستن روی فون کرلاین و فون چرب ,چربی را از کار میگیرد و آن را سفت و مچ میکند و روی صورت ثابت میکند و بعد از زدن پودر فیکساتور عمرا این گریم پاک نمیشود مگر اینکه با مواد شوینده آن را پاک کنید این گریم با اسپری کردن و حتی با شیرجه زدن و نیم ساعت در آب شنا کردن به اندازه ی سرسوزن بالا پایین نمیشود شما حتی زمانیکه عرق میکنید با گذاشتن دستمال روی صورت و برداشتن آن گریم پاک نمی شود ممکن است که این گریم مقداری کمرنک شود ولی عمرا این گریم پاک نمیشود..

ما سایه روشن و تیره را همزمان باهم کار میکنیم یعنی روشنی ها را با قلمو روی صورت میمالیم و قسمتهای تیره را هم همین طور انجام میدهیم .در پایان همه را باهم فیت میکنیم .با یک پد نمدار قسمتهای تیره و با پد دیگر قسمتهای روشن را فیت میکنیم و صورت را به تعادل میرسانیم .

پودر فیکساتور در مرحله آخر کار است یعنی کار باید تمام شود بعد پودر فیکساتور را بزنید چون با استفاده از پودر فیکساتور کار فیکس میشود وشماهیچ فونی را روی پودر نمیتوانید کار کنید یعنی فونروی فیکساتور دیگر نمیخوابد .پودر فیکساتور باعث میشود چربی فون کرلاین گرفته شود و صورت برقش را از دست میدهد

ما در گریم سینمایی هیچ وقت گریم براق انجام نمیدهیم .شما در ارایش دستتان باز است چون متعادل سازی انجام نمی دهید میتوانید براق کار کنید .آرایش ها سبکهای مختلف خودش را دارد و میتوانید آرایش را به سبک غربی, شرقی ,خلیجی افغانی و غیره انجام دهید ولی در گریم سینمایی واروپایی با یک سبک کار میکنند و با سبک گریم یعنی سایه روشن .

گریم ۴بعدی و ۵بعدی نداریم ,کل دنیا را با سه بعد میبینیم وروی صورت هم سه بعدی کار میکنیم سایه و روشن اما گریم دو بعد است مثلا اگر جوش خیلی درشتی روی صورت است مابا مقداری تیره کارکردن روی آن جوش وبا کانسیلرسبز میتوانیم قرمزی جوش را خنثی کنیم ولی بعد سوم که برجستگی هست هیچ گریموری نمیتواند آن را ازبین ببرد گریم نمیتواند بعد سوم را ازبین ببرد و در جریان این موضوع هم باشید

 

کاربرد کاموفلاژ 

کاربرد کاموفلاژ در رفع عیوب چهره:

۱ . رنگ سفید: مخصوص برش های کنار سایه در سایه های برش دار . در ضمن در ترکیب با فونهای دیگر جهت روشنتر کردن استفاده می شود.

۲٫ رنگ زرد: برای برجسته کردن بخش های فرو رفته صورت ( که غیر طبیعی باشد، بعضی از فرو رفتگیهای صورت طبیعیست) استفاده می شود و گاهی هم به عنوان چاشنی با فون ترکیب میشود.

۳٫ رنگ زیتونی: برای از بین بردن رنگ قرمز روی صورت است مثل ماه گرفتگی های قرمز و کک و مک.

۴٫ زیتونی خاکستری: پوشش قرمزی مانند انواع التهاب جای جوش و کک و مک و ماه گرفتگی و یا خال قهوه ای.

۵٫ صورتی-خاکستری-کرم: جهت محو کردن تاتوی بدن و ابرو.

۶٫ نخودی: کاور زیر چشم جهت رفع کبودی و گودی زیر چشم.

۷٫ بژ-هلویی: شاداب کننده و پر تر نشان دادن صورت.

۸٫ بژ نارنجی : مخصوص پوست کدر و مات و دارای مویرگهای ریز که به بنفش و آبی میزند.

۹٫ ارغوانی: مخصوص پوستهای رنگ پریده و با ته رنگ مهتابی( آبی مایل به سفید) .

۱۰٫ بژ-نارنجی-بنفش: کاور پوستهای خاکستری.

۱۱٫ قهوه ای: برای برنزه کردن پوست و تیره کردن رنگهای دیگر صورت.

۱۲٫ قهوه ای سوخته: برای طراحی ابرو با قلم ۰۰۰ به همراه الکل.

 

 

امیدوارم از مطلب کامل و جامع در مورد گریم لذت برده باشید و به دوستان خود معرفی کنید.

 

مدرس :

منبع : مدل مو سورا
[sg_popup id=1]

5 دیدگاه دربارهٔ «آموزش صفر تا صد گریم صورت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا