بهترین هتل های سمنان با قیمت مناسب

%

شهر سمنان مرکز استان سمنان و یکی از وسیع‌ترین شهرهای ایران به‌حساب می‌آید که در خطه مرکزی کشورمان واقع شده است. تابستان‌های سمنان گرم و زمستان‌های آن نیز بسیار سرد هستند. سمنان با داشتن جاذبه‌های تاریخی و مذهبی، یکی از مقاصد گردشگری ایران است. بر همین اساس است که در این مطلب می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های شهری و رزرو هتل سمنان بپردازیم. هتل های سمنان از یک تا چهار و پنج ستاره آماده پذیرایی از مسافران این شهر هستند. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر درمورد شهر سمنان و هتل‌های آن با ما همراه باشید.

سمنان چگونه استانی است؟

سمنان استان رئیس‌جمهور پرور ایران است؛ چراکه از سال ۱۳۸۴ تاکنون همه رئیس‌جمهورهای کشورمان از این استان بودند. وسعت استان سمنان حدود ۴۹۰/۹۷ کیلومترمربع است که حدود شش درصد از وسعت کل ایران را به خود اختصاص می‌دهد. شهر سمنان مرکز استان سمنان است و از دیگر شهرهای این استان نیز می‌توان شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه، میامی و آرادان را نام برد. بیشتر مردم سمنان مسلمان و اهل تشیع هستند. البته در سرشماری‌های اخیر می‌توان به حضور تعدادی از مردم مسیحی، زرتشتی، کلیمی و سایر ادیان در این شهر پی برد. اگرچه مردم سمنان به زبان فارسی صحبت می‌کنند؛ اما در برخی از شهرها و روستاهای استان سمنان مردم به زبان سمنانی و تاتی حرف می‌زنند که به هیچ‌کدام از زبان‌های دیگر اقلیت‌های کشورمان شباهت ندارد.

درواقع اگر دو سمنانی به زبان سمنانی با هم صحبت کنند، حتی متوجه یک کلمه آن‌ها هم نمی‌شوید؛ چراکه زبان سمنانی زبانی غیرانعطاف‌پذیر است که واژه‌های بیگانه را در خود نمی‌پذیرد. ازجمله صنایع‌دستی سمنان می‌توان به قالی‌بافی،‌ گلیم‌بافی، نمدمالی، چاپ قلمکار، سرامیک و سفالگری و دیگر صنایع دست‌ساز آن اشاره کرد. ذخایر معدنی، وجود شاهراه‌های ارتباطی با شهرهای صنعتی ایران و راه‌آهن سمنان باعث شده تا این شهر از نظر اقتصادی در موقعیت مناسبی قرار بگیرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سمنان شهر فضایی ایران است. درواقع این شهر از سال ۱۳۵۰ تا امروز، مرکز فضایی ایران بود. موشک‌های دوربرد ایرانی مانند سفیر امید و ماهواره‌های ایرانی همگی از پایگاه هوا و فضای سمنان پرتاب شده‌اند.

 

مقاصد گردشگری شهر سمنان کدام هستند؟

ازجمله مقاصد گردشگری شهر سمنان می‌توان به دروازه ارگ سمنان، بازار سمنان، مسجد جامع سمنان، مسجد امام یا مسجد شاه سمنان، گرمابه پهنه،‌ بازار شیخ علاء‌الدوله و آرامگاه پیر نجم‌الدین این شهر اشاره کرد. شهر سمنان خود جاذبه‌های طبیعی گردشگری ندارد؛ اما دیگر شهرهای استان سمنان که در همسایگی شهر سمنان قرار گرفته‌اند، جاذبه‌های طبیعی واقعا شگفت‌انگیزی را در خود جای داده‌اند. ازجمله آن‌ها می‌توان به دشت آفتابگردان و آبشار نکارمن شاهرود، کوه اژدها و کویر ریگ جن گرمسار، گنبد زنگوله، برج چهل دختران، برج طغرل و تپه‌های سرخ مریخی دامغان اشاره کرد.

بیشتر گردشگرانی که به استان سمنان سفر می‌کنند، مدت‌زمان کوتاهی در هتل سمنان می‌مانند تا بتوانند از جاذبه‌های تاریخی این شهر دیدن کنند. پس از آن هم به دیگر شهرهای استان سمنان می‌روند تا جاذبه‌های طبیعی این استان را نظاره کنند. رزرو هتل سمنان از طریق سایت علی‌بابا به‌راحتی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید برای سفر به سمنان حدود دو هفته وقت درنظر بگیرید تا بتوانید از همه جاذبه‌های شگفت اطراف سمنان دیدن کنید.

%

هتل‌های قیمت مناسب سمنان کدام‌ها هستند؟

با توجه به اینکه استان سمنان یکی از شهرهای مهم ایران است، بیشتر سران کشور و افراد مشهور سالانه به این شهر سفر می‌کنند. برای اقامت در شهر سمنان می‌توانید گزینه‌های زیر را بررسی کرده و مناسب‌ترین هتل را برای اقامت خود در این شهر رزرو کنید:

  • هتل پنج ستاره «گوت‌له‌مال» سمنان – واقع‌در بلوار قائم، خیابان دانشگاه – هزینه اقامت فردی در این هتل برای هرشب از ۵۰۰ هزارتومان شروع می‌شود.
  • هتل چهار ستاره «دربند» سمنان – واقع‌در جاده مهدیشهر به شهمیرزاد (۲۳ کیلومتری سمنان)، منطقه گردشگری دربند، نرسیده به غار دربند – هزینه اقامت فردی در این هتل برای هر شب از ۲۰۰ هزارتومان شروع می‌شود.
  • اقامتگاه چهار ستاره «گل شهمیرزاد» سمنان – واقع‌در شهمیرزاد، خیابان ساری، جنب اردوگاه هلال‌احمر – هزینه اقامت فردی در این اقامتگاه برای هر شب از ۳۰۰ هزارتومان شروع می‌شود.
  • هتل سه ستاره «سنگسر» سمنان – واقع‌در مهدیشهر (۱۵ کیلومتری سمنان)، خیابان صاحب‌الزمان، نبش خیابان بهشتی – هزینه اقامت فردی در این هتل برای هر شب از ۲۸۰ هزارتومان شروع می‌شود.
  • مهمانسرای سه ستاره «جهانگردی» سمنان – واقع‌در میدان معلم، بلوار بسیج، جنب جهاد کشاورزی – هزینه اقامت فردی در این هتل برای هر شب از ۳۵۰ هزارتومان شروع می‌شود.

%

این نمونه‌ها بخشی از هتل های سمنان با قیمت مناسب بودند که می‌توانید در سفر خود به سمنان در آن‌ها اقامت داشته باشید. هتل‌های لوکس‌تر و بزرگ‌تر استان سمنان در شهرهای دامغان و شاهرود قرار دارند. بهتر است قبل از رزرو هتل قزوین به مدت زمان اقامت خود در این شهر آگاهی کافی داشته باشید. اگر با تور مسافرتی به سمنان بروید، یک یا نصف روز در داخل شهر سمنان می‌مانید و الباقی مدت تور را در سایر شهرهای استان سمنان به‌سر خواهید برد. بنابراین در سفرهای شخصی خود بهتر است زمان معقولی را برای بازدید از هر مکان این استان درنظر بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا