آموزش ترکیب انواع رنگ برای رفع سفیدی مو

«کسانی که بدنبال یادگیری ترکیب انواع رنگ برای رفع سفیدی مو هستند حتما حتما حتما این مطلب را بخوانند.»

پورسانتاژ : یعنی تشخیص درصد سفیدی مو

چگونه بدانیم که فرد دارای ۲۵% سفیدی مو هست؟ اگر اطراف شقیقه، جلوی موبصورت پراکنده، سفید باشد فرد دارای ۲۵% تار موی سفید است.

%

اگر میخواهید بدانید که چه رنگی سفیدی مو را میگیرد این مطلب را مطالعه کنید.(البته شاید بخواهید ترکیب رنگ مو بدون دکلره برای موهای سفید شده را پیدا کنید، که اگر مقداری خلاقیت به خرج دهید با ترکیب این مطلب با دانسته های پیشین خود، میتوانید به خواسته خود برسید)

انواع روش های پوشش سفیدی مو

در این مطلب، مطالب مربوط به پوشش سفیدی مو مقداری حرفه ای تر و تخصصی تر می باشند.

مرحله اول: مُردانساژ، اکسیدان ۹% و ۱۲% را باهم ترکیب می کنیم با اسفنج یا پنبه به موها می زنیم َ۱۰ دقیقه مکث می کنیم، بعد با پنبه نم دار اکسیدان را تمیز می کنیم و رنگ مورد نظر را با اکسبدان شماره ۱ به موها می زنیم.

شامپو شیمیایی یا مردانساژ شامپو؟ اکسیدان ۶% یا ۹% را با یک پیمانه شامپو و یک پیمانه پودر دکلره با هم ترکیب می کنیم به موها می زنیم و به مدت  ۱۰ الی ۱۲ دقیقه مکث می کنیم بعد موهایمان را می شوییم، ماسک مو می زنیم بعد رنگ مورد نظرمان را (بهتر است کمی شکلاتی یا نسکافه ای داخل رنگمان باشد) با اکسیدان ۶% به موهایمان می زنیم.

نکته: همه ی ما می دانیم تنها رنگ اصلی که داخلش ترکیب وجود نداره رنگ Natural یا N  هست.

–        اگر مو ها دارای ۱۰% الی ۱۵% سفیدی باشند، هر رنگی که مدنظرمان است ( رنگ های فانتزی، ترکیبی، فرعی و …) می توانیم بگذاریم.

–        اگر موها دارای ۱۵% الی ۳۵% تار موی سفید باشند، ۴/۳ رنگ انتخابیمان بعلاوه ۴/۱ رنگ اصلی استفاده می کنیم. (رنگ اصلی همان N  هست.)

–        اگر موها دارای ۳۶% الی ۶۵% تار موی سفید باشد ۴/۲ رنگ فانتزی و ۴/۲ رنگ اصلی استفاده می کنیم ( رنگ فانتزی همان رنگ مدنظرمان است).

–        اگر موها دارای ۶۶% الی ۸۵% تار موی سفید باشد ۴/۱ رنگ انتخابیمان باید باشد و ۴/۳ رنگ اصلی باید باشد.

–        اگر موها دارای ۶۶% الی ۱۰۰% تار سفید باشند، کلاً رنگ اصلی استفاده می کنیم.

پوشش سفیدی مو همراه با روشن شدن مو :

رنگ شماره  ۷N را با کمی آب ترکیب می کنیم به قسمت های سفید مو می زنیم بعد از مکث  ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بدون اینکه بشوییم از رنگ ۷ دو صفر که طبیعی قوی هستند با اکسیدان ۶% ترکیب می کنیم و به موها می زنیم.

استفاده کردن چند روش برای موهایی که ۱۰۰% سفیدی دارند همزمان با روشن شدن :

۱) می توان یک دکلره ضعیف ۵ دقیقه ای انجام داد.

۲) می توان همزمان هم مردانساژ انجام داد هم دانه مصنوعی به موها داد.  

روش: اکسدان ۹% و ۱۲% را با هم ترکیب می کنیم به کل موها می زنیم بعد از َ۱۲ الی َ۱۵ دقیقه موها را شسته خشک می کنیم، بعد دانه مصنوعی میدهیم یعنی رنگ انتخابیمان اگر ۸M یا ۹M است ۵ سانت، ۵M را با اکسیدان ۶% و کمی آب ترکیب می کنیم با قلم به قسمت های سفید موها می زنیم بدون اینکه بشوییم بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه رنگ مورد نظرمان را با اکسیدان ۶% به کل موها می زنیم. بهتر است برای پوشش سفیدی اگر از شماره های N  می خواهیم استفاده بکنیم از دو صفر استفاده کنیم که هم قوی هستند و هم پوشش دهیشان خیلی بهتر است.

 

%

۳) تکنیک دیگری که برای ۱۰۰% موهای سفید که همراه با مردانساژ و دانه مصنوعی هست: در این روش ابتدا رنگ ۵N را با آب رقیق می کنیم به اندازه ی ۱۵ قطره اکسیدان ۹% به اون اضافه می کنیم و به موها می زنیم بعد از ۵ دقیقه مکث؛ پودر دکلره را داخل نکمدان می ریزیم و روی موهایی که سفید هستند می پاشیم ۵ دقیقه ماساژ می دهیم، بعد از ۵ دقیقه با دستمال خیس یا اسفنج نمدار مواد را از روی موها پاک می کنیم و هر رنگی که دلمان خواست حتی پایه ۱۰ می توانیم بزنیم فقط سعی کنید داخل رنگتان شکلاتی یا نسکافه ای باشد بعد رنگ های دگر را ترکیب کنید.

۴) تکنیک دیگری که باید رعایت کنید؛ زمانی که پوشش سفیدی دادید، بعد از پایان کار که موها را شانه کردید کل موها را از پشت جمع کنید و به جلوی سر بیاورید و روی فرق سر بگذارید این عمل باعث می شود که دوام و ماندگاری رنگتان بیشتر شود، بعد از رنگ کردن سعی کنید از شامپوی تثبیت کننده همان رنگ استفاده کنید و از ماسک مو، بهتر است از این دو مورد استفاده شود تا از نرم کننده، زیرا نرم کننده خاصیت خنثی دارد و رنگتان را زودتر پاک می کند.

۵) بعد از رنگ کردن چون فَلس های مو باز است به مشتری بگویید تا ۳ روز موهایش را نشویید تا کم کم این فَلس ها بسته شوند بعد از ۳ روز موها شسته شود، ۳ بار شسته شود ۱ درجه دیگر موهایشان شفاف تر و براق تر می شود.

مبحث آموزش: پوشش سفیدی مو و روشن کردن مو

مدرس: سرکار خانم جدیدی

نوشته شده توسط: حکیمه خدایی

منبع : مدل مو سورا

موفق و پیروز باشید

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش ترکیب انواع رنگ برای رفع سفیدی مو»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا