آموزش شینیون حرارتی، ترکیب شینیون کاغذی با کلاسیک

شینیون حرارتی همانطور که از اسمش پیداست شینیونی است که به وسیله ی حرارت(سشوار بابلیس، اتوی مو )انجام میشود و جز شینیون هایی است که با کمترین مقدار سنجاق و یا حتی بدون سنجاق انجام می شود. شینیونی که میخواهیم توضیح دهیم ترکیبی از شینیون کاغذی (حالت ورقه ای دارد و کار کاملا نازک و ظریف می باشد و حالت خشکی دارد ) و شینیون کلاسیک می باشد. ابزاری که برای کار شینیون نیاز دارید ابزار در حد سنجاق شانه پوش،تافت و پروتز زیرکار گیره های فلزی که در حین کار از آن استفاده میشود و برای فرم دادن از لوازم برقی مثل سشوار بابلیس و ویو میتوان استفاده کرد.

در این شینیون قد مو باید متوسط رو به بلند باشد و باید جنس مو را بشناسیم و براشینگ بسیار عالی را برای شینیون باید انجام دهید و برعکس تفکر اشتباه خیلی از همکاران که فکر می کنند وقتی شینیون انجام می دهند براشینگ مهم نیست. وبراشینگ را برای کسانی انجام میدهند که بخواهند موهایشان را در مهمانی باز بگذارند. مهمترین امر در شینیون عالی براشینگ اول کار است که با این کار موها را سبک و آماده برای حالت دهی میکنیم.

%مرحله اول شینیون براشینگ است مویی که براشینگ میکنیم و آماده میکنیم باید جنس مو را در نظر بگیریم و اگر نیاز به مواد است برای کار قبل از براشینگ از مواد مخصوص استفاده میکنیم که این مواد میتواند (اسپری دوفاز، ژل حجم دهنده، اسپری حجم دهنده و کرم های وزگیر ) باشد بعد از براشینگ مو باید تقسیم بندی مخصوص برای شینیون را در نظر بگیریم و ببینید که آیا حجم و قد مویی که زیر دستتان است برای کار شینیونی که میخواهید انجام دهید کفایت میکند یا نه، و اگر نه باید موی اضافی از نظر رنگی نزدیکترین مدل را برای موی مشتری انجام دهید.

برای شینیون مورد نظر بعد از براشینگ باید بالای سر بوکله ای فرحی داده شود در واقع شینیونی که میخواهیم کار کنیم شینیون پایین سر می باشد پس برای بالای سر یک بوکله ی فرحی میزنیم و آماده برای کار شینیون میکنیم. همیشه این نکته را در نظر بگیرید که قبل از کار، شینیون پشت سر را انجام دهید تقسیم بندی جلوی سر و پهلوها را جدا می کنیم و این کار برای این است که بتوانیم برای فرم جلوی سر قدرت مانور داشته باشیم.

قانونا تقسیم بندیی که برای جلوی سر در نظر گرفته می شود برای موهای کم پشت ۴بند انگشت از رستنگاه به صورت افقی و برای موهای پرپشت ۳بند انگشت از رستنگاه به صورت افقی است. عکسی که برایتان میگذاریم تقسیم بندی جلوی سر جدا شده و برای فرم دهی داخل بیگودی پیچیده شده و همینطور تقسیم بندی پهلو ها هم جدا شده و بوکله ی بالای سر زده شده و قسمت پایین مو و لبه های مو را تقسیم بندی کردیم و بابلیس را انجام می دهیم تا برای حالت دهی آماده شود.

 

توضیحی در مورد بوکله ی بالای سر میدهیم که خیلی خانمها این مشکل را دارند که بوکله بالای سر نمی توانند منظم انجام دهند و یا بوکله ی مو میخوابد. برای داشتن یک بوکله ی خوب حتما باید لایه های خیلی نازک از مو را جدا کنید و پوشی را که برای بوک میزنید خیلی مهم است که حتما بن مو را خیلی خوب پوش دهید تا بتوانند به طور ثابت فیکس کنید سعی کنید بوکل بن مو را خیلی اساسی کار کنید و هر لایه از مو را که پوش میدهید از فاصله ی۳۰ سانتی اسپری بزنید لایه به لایه پوش می دهید و اسپری میزنید تا به لایه ی آخر میرسید دو لایه ی مانده به آخر فقط به بن مو پوش میدهید و لایه ی آخر را اصلا پوش نمی دهیم چون میخواهید با آن تمیزکاری بوکل را انجام دهید. فقط از فاصله ی دور تافت میزنید و روی بقیه ی موها یی که پوش دادید می خوابانید و سعی می کنید با دست فرم بوکلتان را آماده کنید و به هر حجمی که میخواهید بالا می آورید و از قسمت پایین ساقه ی مو فیکس می کنید.

 

 

حجم بوکل بستگی به فرم شینیون دارد. مویی که برای بوکل در نظر می گیرید بستگی به فرم شینیونی که میزنید دارد بعد از فیکس کردن بوکل برای زیر کار شینیون نیاز به پروتز دارید و سعی کنید موهای آماده را کاملا ریش ریش کنید و جدا کنید تا حجم سبکی را به خودش بگیرید و در داخل تورهای شینیون بگذارید و به فرم های دلخواه در بیاورید و از پروتز های همرنگ استفاده نمایید. برای این کار از پروتز نیم دایره استفاده میکنیم که قسمت وسط پهن تر است و گوشه ها باریکتر می باشد و تقریبا به سمت پهلو کار می شود و تا حدودی تمام سر را پر می کند ولی در یک پهلو بیشتر است و همینطور موهای قسمت پایین سر را میبینید که با بابلیس درست کردیم و آماده برای حالت دهی میکنیم بعد ازفیکس کردن پروتز یک دسته از موهایی که بابلیس کردیم و پوش نمدی می دهیم و منظور از پوش نمدی یعنی از ریشه تا ساقه پوش داده می شود و به راحتی می توانیم این مو را به هر حالتی که می خواهیم دربیاوریم. یک تکه از مو را پوش نمدی می دهیم و با آن یک تکه کل پروتزمان را پوشش می دهیم.

در مرحله ی بعد از هر دسته موهایی که لول کردیم استفاده می کنیم و با کمک کرم مو و اسپری سبک (اسپری است که بتوانید روی مو را شانه بکشید و بدون اینکه چسبندگی داشته باشد و داخل مو سفیدک بیاندازد و موها را به حالت دلخواه دربیاورد. در اسپری سبک روی بدنه اسپری بارکدی شبیه مربع است که تعداد پر خانه های مربع قدرت و درجه اسپری را نشان میدهد و از اسپری درجه ۲و۳ استفاده نمایید و قدرت چسبندگی پایین باشد. از اسپری رنگ صورتی یا بنفش استفاده نمایید که در برند ملی و آلفاپرف اسپری سبکی دارند.

یک دسته از مو را کرم مو میزنیم مزیت کرم مو این است که به هیچ عنوان موها را سنگین و چرب نمی کند و هیچ اثری روی مو نمی گذارد و وز مو را میگیرد و در واقع پف اضافه ی مو را میگیرد بعد از زدن کرم مو و اسپری از راه دور میکنیم و شانه میکشیم و آرام با دو انگشت این موها را از لبه باز میکنیم و روی پروتز فرم می دهیم و گیره ی فلزی میزنیم تا درهمان حالت ثابت بماند.

مابقی کار در واقع اصولی دارد که باید از کرم مو و اسپری سبک استفاده کنید تا چسبندگی نداشته باشد و کاری تمیزی داشته باشید تقریبا بقیه ی کار سلیقه ای است و شما می توانید موهایی که زیر دستتان است را به فرم و شکل های مختلف در بیاورید و هر دسته مو را که بابلیس شده را آماده کرده و به فرم های مختلف در می آورید و روی قسمتی که پروتز شده بود با کمک گیره فلزی حالتی که داده ایم را فیکس می کنیم.  پهلوها را به همان سبک حالت می دهیم و فرم آن را آماده می کنیم و تا اینکه به بالای سر می رسیم که توی بیگودی پیچیده بودیم که فرم بگیرد. آن قسمت را هم باز میکنیم و به دو قسمت پهلو تیکه تقسیم می کنیم و دو تا هلال پوکی بزرگ توی قسمت پهلو فرم میدهیم.

در پایان کار، تمیزکاری را انجام میدهیم پرزها و وزهای مو را با اسپری میگیریم و کم میکنیم و فیکس نهایی را میزنید بعد از اتمام کار از اسپری های درجه بالا استفاده می کنید و کارتان را فیکس نمایید و برای دیزاین آن از سنگ ، گل و ریسه هایی که برای دیزاین میتوانید در نظر بگیرید و نصب کنید .

نمونه ی پایانی از زوایای مختلف را در این شکل میتوانید ببینید.

%

 

مدرس : سرکار خانم سرمه حسینی

منبع : مدل مو سورا

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش شینیون حرارتی، ترکیب شینیون کاغذی با کلاسیک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا