آموزش گونه گذاری در صورت های مختلف

[vc_row][vc_column][vc_column_text]گونه گذاری در صورت های مختلف

در گونه گذاری صورت های مختلف یک قاعده ی کلی وجود دارد و آن هم تقسیم بندی گوش و تقسیم بندی ابرو به ۳ ناحیه طبق تصویری که ارائه می شود. و انواع صورت که به ۳ قسمت طبق استاندارد گریم از رستنگاه مو تا پل بینی، از پل بینی تا زیر بینی و از زیر بینی تا زیر چانه است تقسیم می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_gallery el_id=”gallery-214461″ medias=”54579,54580″ gutter_size=”3″ screen_lg=”1000″ screen_md=”600″ screen_sm=”480″ single_width=”6″ single_overlay_opacity=”50″ single_padding=”2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]در بحث گونه گذاری نیاز هست که ما انواع صورت را بشناسیم.

از طریق تقسیم بندی صورت ها، طبق استانداردهای گریم می توانیم تشخیص بدهیم که برای هر صورتی چه گونه گذاری نیاز هست و چه گونه گذاری چهره را جذابتر و بهنر می کند، که در تصاویر ذیل می توانید کاملا این تقسیم بندی و قاعده کلی را مشاهده فرمایید.

برای انداختن خط گونه ابتدا باید محل مناسب را پیدا کرد و سپس گودی زیر خط گونه را به صورت مصنوعی ایجاد کرد.

به طور کلی ۵نوع صورت داریم؛

اولین صورت ، صورتی است که به صورت بیضی است که هر ۳ فاصله صورت یکی است یعنی از رستنگاه مو و پیشانی تا پل بینی و از پل بینی تا زیر بینی و از زیر بینی تا چانه همه به یک اندازه هستند ، که نرمال ترین چهره است و طبق جام چهره ونوس است، خودتان می دانید که جام چهره ونوس زیباترین و نرمالترین جام چهره است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]%

در صورت بیضی همانطور که می بینید هر ۳ فاصله به یک اندازه است، ابتدا فاصله بین بینی و لب را تقسیم بر ۲ می کنیم یک خط فرضی با خط تقسیم لب ادامه می دهیم از ناحیه شماره ۱ ابرو به پایین و محل تقاطع آن ها را یک نقطه فرضی در ذهن خودمان نگه می داریم سپس از ناحیه ۲ گوش با پالت قهوه ای و قلم شماره ۴ خطی را رسم می کنیم و تا نقطه تقاطع دو خط بین لب و نقطه یک ابرو می رسانیم به صورت پرتاپی، یعنی هر چقدر به این نقطه نزدیک می شویم باید رنگ قهوه ای ما کمتر شود طبق تصویری که مشاهده می کنید؛ سپس با گوش پاک کن این خط قهوه ای را به سمت بالا فید می کنید به طوری که فاصله بین ناحیه ی ۲ و ۳ را که کاملا رنگ تیره شما بپوشاند و کاملا فید شود و خطی در قسمت بالا از خود به جا نگذارد. سپس به موازات خط قهوه ای که قبلا رسم کردیم یک خط سفید زیر خط قهوه ای رسم می کنیم و آن را با گوش پاک کن به سمت پایین فید می کنیم.

دومین صورت : صورت گرد است در این صورت فاصله پیشانی بیشتر از ۲ فاصله دیگر است، و شما در این شرایط باید گونه گذاری صورت گرد را انجام دهید به طوری که باید به مدلتان بفرمایید که چشم را به طرف بالا نگه دارد، ۲ انگشت را زیر چشم می گذاریم زیر انگشت دوم را علامت می زنیم زیر ناحیه یک ابرو از ناحیه یک گوش خط تیره ای به علامت زده شده وصل می کنیم و تیرگی را به سمت بالا فید می کنیم سپس خط روشنی زیر خط تیره وصل می کنیم و به سمت پایین فید می کنیم.

%

همانطور که در تصویر زیر نشان داده می شود در صورت های گرد قسمت بالای صورت که از رستنگاه تا پل بینی است بلند تر از قسمت های دیگر است و به همین دلیل این صورت خیلی گرد به نظر می رسد که شما باید دستورالعمل صورت های گرد را در مورد این صورت برای گونه گذاری اعمال بفرمایید.

سومین صورت: صورت کشیده است، در این صورت فاصله ی بین بینی تا چانه بیشتر از ۲ قسمت دیگر است؛ برای گونه گذاری یک سانت پایین تر از لب رادر نظر می گیریم زیر ناحیه ۱ ابرو را علامت می زنیم از ناحیه ی ۲ و ۳ گوش یک مثلث درست می کنیم داخل مثلث را تیره می کنیم و به سمت بالا فید می کنیم زیر این خط را مطلقا سفید نمی کنیم، زیرا اگر شما زیر این گونه گذاریتان سفیدی بدهید باعث می شود که صورت شما لاغرتر و کشیده تر شود که قطعا شما این را دوست نخواهید داشت.

%

چهارمین صورت : صورت بیضی مایل به گرد است که در این صورت فاصله ی پیشانی کمی بیشتر است، گونه گذاری در این صورت به این شکل است که ابتدا کنار بینی زیر ناحیه  ۱ ابرو را علامت زده و از ناحیه ی ۲ گوش خط تیره را رسم می کنیم و به طرف بالا فید میکنیم زیر آن را روشن می کنیم ، این صورت مایل به گرد است، پس صورت هایی که گرد یا مایل به گرد هستند زیرشان را روشنی می دهیم بخاطره اینکه لاغرتر دیده شوند.

%

پنجمین صورت: صورت بیضی مایل به کشیده است در این صورت فاصله چانه کمی بیشتر است و گونه گذاری در این صورت به این شکل است ککه ابتدا گوشه بینی زیر ناحیه ۱ ابرو را علامت زده و سپس از ناحیه ۲ گوش خط تیره می کشیم و به طرف بالا فید می کنیم زیر آن را هم روشن نمی دهیم همانطور که قبلا نیز گفتیم برای صورت های کشیده و صورت های لاغر مطلقا زیر خط گونه گذاری را روشن نمی دهیم چونکه لاغرتر نشان داده می شوند.

%

برای صورت های فاقد گونه و صاف ابتدا استخوان گونه را با نوک انگشت لمس می کنیم و با پالت سفید علامت می زنیم مثل یه نقطه، یه دایره کوچیک و سپس از ناحیه ۲ گوش یک نیم دایره زیراستخوان گونه رسم می کنید با رنگ قهوه ای، و سپس این رنگ را به سمت بالا و پایین فید می کنید ، داخل آن را با پالت سفید و کاملا روشن پر کرده و به حالت دورانی به اطراف فید می کنید، صحبت از اطراف این است که اول شما ضربه ها را روی خودش می زنید روی خودش فید می کنید و به خاطر اینکه خطوط دور را محو کنید.

چون در گریم هیچ خطی نباید پیدا شود برای محو کردن آن لازم است که شما به اطراف هم کمی آن را فید دهید. نکته: برای ایجاد برجستگی و حجم دادن آنها بیشتر از رنگ های گرم و روشن و برای ایجاد فرورفتگی از رنگ های سرد و تیره استفاده می کنیم.

مبحث آموزش : گونه گذاری

مدرس: خانم ناظری

منبع : سورا[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا