آموزش موارد اولیه گریم و اصطلاحات میکاپ

مبحث آموزش: معلومات گریمور

در این مطلب درمورد اینکه آرایشگر یا گریمور قبل از شروع کار گریم باید چه اطلاعات و معلوماتی داشته باشد، خدمتتان توضیحاتی ارائه می­کنیم.

تعریف اصطلاحات آرایشگری و گریموری

میکاپ :

آرایشی است که برای روز انجام می شود با لوازم آرایشی کار میکنیم، ابتدا وقتی که کار میکاپ را انجام دهیم پوست روشن و شفاف می شود ولی بعد از ۲ الی ۳ ساعت پوستمان رو به تیرگی می رود.

میکاژ :

آرایشی است که برای شب انجام می دهیم ولی در شب باید کارمان کمی متفاوت تر از کار روز باشد، یک مقدار صدفی تر، براق تر و شفاف تر انجام می دهیم البته زیاده روی در کار نباید باشد ولی نمای بیشتری باید نسبت به روز داشته باشد.

گریم :

آرایشی است که با لوازم گریم انجام می شود، پوست را مات می کنند، اشکال صورت را با تیره و روشن برطرف می کنیم و هرچه روی صورت بماند، پوست را زیباتر می کند. در اصل گریم لفظ فرانسه است به معنای شکلک، دلقک و نقش پیر مسخره و صفت فاعلی گریمور است.

ما دو نوع گریم داریم، گریم صحنه، گریم دوربین یا اکران

گریم صحنه :

شامل اُپرا، باله، بال ماسکه، جشن ها، سیرک ها و تائیر هست، زمانی که ما برنامه اوپرا یا باله یا جشن ها یا سیرک ها را داشته باشیم، یک مقداری فرد باید نامتعادل باشد پس گریم صحنه را برایش را انجام می دهیم.

گریم دوربین یا اکران :

اکران یعنی آماده؛ زمانی که ما میکاپ برای عروس یا مشتری انجام می دهیم برای عکس گرفتن، برای کار در تلویزیون، سینما و ویدئو آماده هستند یعنی می تواند فیلم برداری کند، عکس بگیرد یعنی یک گریم متعادل را برای آنها انجام دادیم.

حالا یک آرایشگر باید اطلاعات داشته باشد، باید بداند وقتی که کار گریم انجام می دهد، معلومات گریمور چیست، چند نوع معلومات باید داشته باشد که ما در اینجا کارها را تفکیک کرده ام.

یک گریمور باید ۱۳ معلومات داشته باشد ۸ عدد اول که خدمتتان عرض می کنم جزء معلومات زیبایی می باشد و بقیه جزوء معلومات نامتعادل می باشد.

۱) آشنایی با آناتومی یا اسکلت بندی صورت

۲) آشنایی با طراحی و سایه روشن

۳) آشنایی با متعادل سازی

۴) آشنایی با شخصیت و روانشناسی

۵) آشنایی با رنگ

۶) آشنایی با صحنه ی نو

۷) آشنایی با وسایل ابزار

۸) آشنایی با تقسیمات کلاسیک چهره

۹) آشنایی با نا متعادل سازی

۱۰) آشنایی با تاریخ، نور، صحنه

۱۱) آشنایی با ریش، سیبیل، مو

۱۲) آشنایی با قالب گیری

۱۳) آشنایی با مجسمه سازی

اکنون چندین مورد را برایتان توضیح می دهیم :

آشنایی با آناتومی صورت : یک گریمور باید آناتومی صورت را بشناسد، بداند در سر چند استخوان وجود دارد، چند استخوان جمجمه داریم، در سر ۲۲ استخوان وجود دارد ۸ استخوان جمجمه، ۱۴ استخوان صورت، و باید بداند استخوان پیشانی کجاست، حفره چشم، حفره بینی، حفره فکی، حفره دهان، استخوان گونه، تیغه بینی و جایگاه هر چیزی را روی صورت یک گریمور باید بشناسد.

وقتی ما میخواهیم گونه را مشخص کنیم روی استخوان گونه یا زیر استخوان گونه جایگاه هر قسمت را باید یک گریمور بشناسد.

%

خط هایی که مشاهده می کنید خط های عمودی به معنای ایستادگی، جاهایی را که کوتاه است، می خواهیم ارتفاع دهیم، بلند کنیم مثل پیشانی، روی بینی، چانه علامت ایستادگی را می دهیم یعنی خط های عمودی را اضافه می کنیم با رنگ روشن، رنگ بژ.

%

خط های افقی یعنی بیحالی، بی هیجانی، جاهایی که ارتفاعش زیاد است، می خواهیم کوتاه کنیم، مثل پیشانی، چانه و هرجایی که بخواهیم ارتفاعش را کم بکنیم از خط های افقی استفاده می کنیم با رنگ تیره.

%

خط های مورب عدم تعادل را نشان می دهد بیشتر در کار نامتعادل سازی به کار می رود که از رنگ های خاکستری برای نامتعادل کردن  استفاده می کنیم، مثل شخص معتاد، مریض استفاده می شود.

%

خط های شکسته یا زاویه دار فرد را خشن نشاان می دهند سعی کنید از این خط ها زیاد در کارهای آرایشی استفاده نکنید غیر از اینکه فرد صورتش خیلی گرد یا چاق باشد بخواهیم از این خط های شکسته استفاده کنیم.
%

خط های منحنی را که مشاهده می کنید علامت آرامش است این در کار ما خیلی استفاده می شود سعی کنید سر ابرو را یک مقدار فرم هلال در بیاورید، زیاد نه، انحنای خیلی کوچکی بدهید، اگر سر ابرو زاویه دار باشد فرد را خشن نشان می دهد چه در زمان برداشتن ابرو چد در زمان آرایش ابرو کمی انحنا داشته باشد فرد را شاد نشان می دهد، بالای لب را اگر خط لب می کشیم باز هم به همین روال کار می کنیم. و زمانی که می خواهیم لپ فرد را برجسته کنیم از این خط انحنا استفاده می کنیم که فرد را چاق تر نشان می دهد.

مبحث آموزش : معلومات گریمور

مدرس : سرکار خانم جدیدی

نویسنده : حکیمه خدایی

منبع : مدل مو سوار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا