جلوگیری و درمان موخوره بدون کوتاهی

%

جلوگیری و درمان موخوره بدون کوتاهی

عدم رسیدگی صحیح به موها باعث می شود تا این تارهای نازک و آسیب پذیر به سرعت دچار مشکلاتی مانند موخوره شوند. موخوره یکی از مشکلات مو است که باعث دو یا چند شاخه شدن تارهای مو و در نهایت شکنندگی و ریزش آن می شود.

معمولاً برای درمان موخوره کوتاهی مو را پیشنهاد می کنند اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند هر روشی را امتحان کنند اما موهای خود را کوتاه نکنند!

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله روش های جلوگیری و درمان موخوره بدون کوتاهی را شرح دهیم. در صورتی که به دنبال راهی برای حفظ سلامت موهایتان می گردید حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

درمان خانگی موخوره بدون کوتاهی

همیشه از بهترین برند محصولات مراقبت از مو خرید می کنید اما باز هم با مشکلاتی مانند موخوره و شکنندگی موها رو به رو می شوید؟ باید بدانید تا زمانی که برای درمان موخوره اقدام نکنید حتی با استفاده از بهترین محصولات نیز نمی توانید باعث افزایش رشد و پرپشت شدن موهای خود شوید.

در واقع جلوگیری و درمان موخوره بدون کوتاهی باعث می شود تا از مشکلاتی مانند شکنندگی و ریزش مو پیشگیری شود. بنابراین در ابتدا باید مشکلات موی خود را بشناسید، برای درمان آن ها اقدام کنید و سپس با استفاده از محصولات مراقبتی مو از ایجاد مجدد این مشکلات جلوگیری نمایید!

برای جلوگیری و درمان موخوره بدون کوتاهی می توانید از برخی از محصولات مراقبتی که توسط برندهای معتبر تولید می شوند استفاده کنید یا از روش های خانگی کمک بگیرید. در ادامه ابتدا روش های خانگی را شرح داده و سپس به بررسی محصولات ضد موخوره می پردازیم.

درمان موخوره بدون کوتاهی با روغن گیاهی

برای درمان سریع موخوره شدید بدون کوتاهی می توانید از روغن های گیاهی مو مانند روغن نارگیل، زیتون، جوجوبا، کرچک، هسته انگور، آرگان مراکشی و اسطوخودوس استفاده کنید. این روغن ها ساقه موها را تغذیه کرده و باعث حفظ رطوبت مو می شوند.

برای روغن درمانی موها ابتدا روغن مورد نظر را کمی گرم کرده و روی کف سر ماساژ دهید. سپس کمی از روغن را به ساقه به خصوص نوک موها بزنید و موهایتان را به مدت ۴۵ دقیقه با حوله ببندید.

بعد از گذشت این زمان از یک شامپوی ملایم برای شستن موهای خود استفاده کنید تا باعث آبرسانی به ساقه موها و رفع موخوره آن شوید. با تکرار این کار به میزان ۲ تا ۳ بار در هفته می توانید به بهبود موها کمک کنید. %

درمان موخوره بدون کوتاهی با عسل

برای درمان خانگی موخوره بدون کوتاهی می توانید از ماسک عسل کمک بگیرید. عسل باعث حفظ رطوبت تارهای مو و رفع موخوره می شود. برای این کار می توانید مقداری عسل را با روغن زیتون، کشک و زرده تخم مرغ ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست سر و ساقه موهای خود قرار دهید.

بعد از گذشت این زمان موهای خود را با یک شامپوی فاقد سولفات ملایم شستشو داده و خشک کنید. از این ماسک می توانید یک بار در هفته استفاده کرده و باعث رفع خشکی و موخوره موهایتان شوید.

درمان موخوره بدون کوتاهی با تخم مرغ

برای درمان سریع موخوره شدید بدون کوتاهی می توانید ماسک تخم مرغ را امتحان کنید. کافیست یک عدد تخم مرغ را با کمی روغن بادام، روغن زیتون و عسل ترکیب کرده و به مدت ۴۵ دقیقه روی پوست سر و ساقه موهایتان قرار دهید. سپس از یک شامپوی ملایم برای شستشوی موها استفاده کنید.

از این ماسک ۴ بار در ماه استفاده کنید تا باعث رفع موخوره، درخشش و سلامت موهای خود شوید.

درمان موخوره بدون کوتاهی با آلوئه ورا

در درمان خانگی موخوره بدون کوتاهی می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کرده و باعث تغذیه و آبرسانی به ریشه و ساقه موهای خود شوید. همچنین ژل آلوئه ورا سلول های مرده پوست سر را از بین برده و باعث رشد بهتر موها می شود.

برای درمان موخوره با آلوئه ورا ژل آن را خارج کرده به ریشه و ساقه موهایتان بزنید. البته می توانید کمی روغن گیاهی نیز به این ژل اضافه کرده و باعث افزایش خواص آن شوید. اجازه دهید ژل آلوئه ورا به مدت ۴۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید. از این ماسک خانگی می توانید یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

درمان موخوره بدون کوتاهی با سرکه

درمان موخوره بدون کوتاهی با سرکه سیب امکان پذیر است. در این روش می توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب رقیق کرده و این ترکیب را برای آبکشی موهایتان مورد استفاده قرار دهید. البته ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید و سپس با استفاده از این محلول آبکشی کنید.

سرکه سیب PH پوست سر را تنظیم کرده، باعث پاکسازی کف سر و رطوبت رسانی به ساقه موها می شود. به این صورت خشکی ریشه و ساقه موها برطرف شده و احتمال ایجاد موخوره از بین می رود.

برای درمان موخوره بدون کوتاهی با سرکه از این محلول دو بار در ماه استفاده کنید. اما پس از شست و شوی موها با محلول رقیق شده سرکه، دیگر موهایتان را با آب آبکشی نکنید!

%

درمان موخوره بدون کوتاهی با وازلین

درمان موخوره بدون کوتاهی با وازلین باعث می شود تا موخوره موها برطرف شده و از ایجاد موخوره جدید جلوگیری شود. در این روش کافی است کمی وازلین را به ساقه به خصوص نوک موهایتان بمالید و با استفاده از حوله ببندید.

اجازه دهید این ماده به مدت یک شب روی ساقه موها بماند و صبح روز بعد با استفاده از یک شامپوی ملایم موهای خود را بشویید.

درمان موخوره بدون کوتاهی با وازلین بسیار موثر واقع شده و باعث رفع این مشکل می شود. دلیل این امر این است که وازلین باعث تغذیه و رطوبت رسانی به ساقه موها شده و از خشک و شکننده شدن مو جلوگیری می کند.

%

درمان سریع موخوره شدید بدون کوتاهی با محصولات مراقبتی مو

در کنار روش های خانگی می توانید از محصولات مراقبتی مو برای درمان سریع موخوره شدید بدون کوتاهی استفاده کنید. برای این کار احتیاج به محصولاتی دارید که حاوی ترکیبات آبرسان و مغذی مو باشند.

برای مثال می توانید انواع تونیک تقویتی موی سر را تهیه کنید که باعث تغذیه ریشه و ساقه مو می شوند. همچنین انواع روغن و سرم مراقبت از مو که توسط برندهای مختلفی مانند مورینگا امو، سریتا بیوتی، تاپ شاپ و… تولید می شوند انتخاب مناسبی برای شما هستند.

در کنار این محصولات با استفاده مداوم از ماسک، کرم و لوسیون مو می توانید از خشکی ساقه موها جلوگیری کرده و باعث رفع موخوره موهایتان شوید.

در واقع بهتر است یک روتین مراقبت از مو داشته باشید که شامل محصولاتی مانند شامپوی ملایم و با کیفیت، ماسک آبرسان و تغذیه کننده، کرم و لوسیون مو، تونیک مو و روغن های گیاهی باشد.

به این صورت می توانید ریشه و ساقه موهای خود را تغذیه کرده، باعث رشد بیشتر آن ها شده و از مشکلاتی مانند خشکی، وزی و موخوره جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه درمان خانگی موخوره بدون کوتاهی را شرح دادیم و برخی از ماسک های خانگی را معرفی کردیم. در انتها به بررسی درمان موخوره با محصولات مراقبتی مو پرداختیم که با استفاده از این محصولات می توانید باعث رفع موخوره، وزی، ریزش و خشکی موهای خود شوید.

در انتها پیشنهاد می کنیم حتماً از نکات موجود در این مقاله استفاده کنید تا موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

منبع

1 دیدگاه دربارهٔ «جلوگیری و درمان موخوره بدون کوتاهی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا