کالای خواب مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

خواب، یکی از نیازهای مهم و اساسی بدن است و از دیدگاه پزشکان، یکی از اصول شش گانه سلامتی محسوب می‌شود. اما این موضوع در مورد هر خوابی صدق نمی‌کند، بلکه مقصود ما خوابی راحت و آرام است. همان طور که می‌دانید همه ما برای خوابیدن به یک سری کالا‌ها نیازمندیم که اتفاقا بخش بزرگی از خواب راحت، در گرو کیفیتکالای خواب است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین ویژگی ها برای خرید کالای خواب مناسب بپردازیم در ادامه همراه ما باشید.

خرید کالای خواب

کالای خواب چیست؟

همه ما می‌دانیم که خواب، یک نیاز مهم و اساسی برای بدن است. همان طور که برای سلامتی به آب و مواد غذایی نیازمندیم، به همان اندازه داشتن یک خواب آرام و بی‌استرس نیز نقش مهمی در سلامت بدن دارد. همه ما هنگام خوابیدن به یک سری کالاها نظیر بالش، لحاف، تشک و… نیازمندیم و قطعا بدون وجود آن‌ها، نمی‌توانیم خواب آرامی را تجربه کنیم.

ویژگی کالای خواب مناسب

کالای خواب مناسب لازم است دربردارنده یک سری ویژگی‌ها و فاکتورها باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جنس

از جمله مهم‌ترین ویژگی کالای خواب می‌توان به جنس آن اشاره کرد. بهتر است کالای خواب از نوع کتان، پارچه‌های ترکیبی، ابریشم و… باشد. پارچه‌های به کار رفته در کالاهای خواب باید با الیاف مناسب و درجه یک و بر اساس اصول و استاندارد‌های جهانی به تولید برسند و جذب رطوبت بالایی داشته باشند.

نرمی و لطافت

میزان نرمی و لطافت پارچه‌‌های به کار رفته در تولید کالای خواب، از دیگر ویژگی کالای خواب مناسب محسوب می‌شود. طبیعتاً همه ما از خوابیدن روی بالش و تشک‌‌های نرم و لطیف لذت برده و از لمس آن‌ها احساس آرامش بیشتری می‌کنیم، در حالی که استفاده از پارچه‌های زبر و خشن باعث آزردگی خاطر هنگام خواب می‌شود.

قابلیت شست و شو

داشتن قابلیت شست و شو از جمله مهم‌ترین ویژگی کالای خواب به شمار می‌رود. با توجه به اینکه ما در طول شبانه روز حدود یک سوم از وقتمان را در حالت خواب می‌گذرانیم و بدن و دهان ما به شکل مستقیم با کالای خواب در ارتباط است؛ بنابراین تمیزی و نظافت کالای خواب موضوعی بسیار حائز اهمیت است. باتوجه به این موضوع باید کالاهایی را برای خواب انتخاب کنیم که قابلیت شستشو داشته باشند و بتوانیم به طور مرتب آن‌ها را شسته و ضدعفونی کنیم، بدون آنکه تغییری در کیفیت و رنگشان ایجاد شود.

رنگ

از تاثیر رنگ بر کیفیت و راحتی خواب نباید غافل شد. بعضی از رنگ‌ها به دلیل ایجاد آرامش روانی در افراد، زمینه داشتن خوابی راحت را فراهم می‌کنند. اما برخی از رنگ‌ها سبب بروز تنش و استرس در افراد می‌شوند؛ بنابراین انتخاب رنگ آرامبخش و متناسب با روحیه، از دیگر ویژگی کالای خواب مناسب به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

اندازه و ابعاد

در کنار موارد گفته شده یکی دیگر از فاکتورهایی که به طور ویژه‌ در میزان کیفیت کالای خواب تاثیر دارد، اندازه و ابعاد بالش و تشک است. تشک و بالش باید با اندازه‌های متناسب و استاندارد تولید شوند. داشتن ارتفاع زیاد بالش و تشک سبب انحراف در ستون فقرات شده و مشکلاتی نظیر گردن درد و دیسک کمر را به همراه می‌آورد.

لازم به ذکر است که کیفیت خواب به شکل مستقیم بر کیفیت سلامت روح و روان افراد تاثیرگذار است. افرادی که در طول شبانه روز به اندازه کافی می‌خوابند و خوابی آرام و بی‌استرس را تجربه می‌کنند، افرادی با روحیه آرام هستند که می‌توانند قدرت تصمیم‌گیری بهتری در مقابل سختی ‌ها و مشکلات داشته باشند.

کالای خواب

نکات مهم در خرید کالای خواب

در صورتی که قصد دارید برای خرید انواع کالای خواب به بازار مراجعه کنید، قبل از هر چیزی بهتر است ویژگی کالای خواب مناسب را مد نظر قرار دهید و با توجه به هر مورد به انتخاب و خرید بپردازید. نکات مهم در خرید کالای خواب عبارت است از:

  • ابتدا به سراغ پارچه ‌های باکیفیت مناسب و مطلوب بروید. از جمله پارچه‌‌های درجه یک برای کالای خواب می‌توان به کتان، پنبه، ابریشم، پارچه‌‌های ترکیبی، بامبو، پلی استر و غیره اشاره کرد.
  • قبل از مراجعه به بازار با اندازه‌گیری ابعاد تشک، لحاف و بالش میزان پارچه مورد نیاز خود را اندازه‌گیری کرده و سپس برای خرید محصول اقدام کنید تا پس از خرید با مشکل کمبود پارچه مواجه نشوید.
  • در انتخاب رنگ پارچه کالای خواب به سراغ رنگ‌های شاد و آرامبخش بروید و از انتخاب رنگ‌های تیره و پر تنش صرف نظر کنید. توجه به سلیقه و علاقه اعضای خانواده، در انتخاب رنگ کالای خواب، موضوعی بسیار مهم است.
  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که بهتر است در هنگام خرید کالای خواب به آن توجه کنید، میزان تراکم و انسجام پارچه است. به طور معمول پارچه ‌هایی که بافت متراکم‌‌تری دارند، از استحکام و مقاومت بالاتری در برابر کشش، ساییدگی و پارگی برخورد دارند و تا مدت زمان طولانی‌تری کار می‌کنند.
  • برای خرید کالای خواب مناسب حتماً باید به سراغ مراکز فروش معتبر بروید. شما می‌توانید خرید این محصول را به صورت حضوری انجام داده و یا از طریق مراجعه به سایت‌های معتبر و شناخته شده، خریدتان را به شکل غیر حضوری انجام دهید.

سایت‌‌هایی نظیر دستر این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بهترین نوع کالای خواب را با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب سفارش دهید. تنوع محصولات دستر باعث شده تا افراد با سلیقه‌های متفاوت به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند و هیچ محدودیتی در انتخاب و خرید نداشته باشند.

قیمت کالای خواب مناسب

قیمت هر محصولی به مولفه‌های خاصی وابسته است که باید این مولفه‌ها را همیشه در نظر داشت. برای دستیابی به یک محصول مرغوب باید تناسب کیفیت و قیمت را لحاظ کرد تا در استفاده از آن با مشکلی مواجه نشد.

همیشه اجناس ارزان انتخاب خوبی برای خرید نیستند و این نکته را باید به خاطر داشته باشید. قیمت کالای خواب مناسب تحت تاثیر فاکتورها و عوامل مختلفی تعیین می‌شود که این فاکتورها عبارتند از:

  • جنس: جنس کالای خواب یکی از مهمترین فاکتورهایی است که سبب نوسان در قیمت آن می‌شود. بنابراین انتخاب کالاهای با جنس مناسب و درجه یک، هزینه‌های بیشتری را در پی خواهد داشت.
  • اندازه: یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت کالای خواب، میزان متراژ و اندازه پارچه مورد نیاز است. مسلماً برای خرید حجم بالایی پارچه، موظف به پرداخت مبالغ بیشتر هستید.
  • قیمت ارز: از تاثیر نوسانات ارز و بازار بر قیمت پارچه نباید غافل شد؛ چرا که همزمان با افزایش قیمت دلار و تاثیر مستقیم آن بر قیمت مواد اولیه مورد نیاز در تولید پارچه، قیمت انواع کالای خواب نیز دچار افزایش می‌شود.
کالای خواب مناسب

جمع بندی

داشتن خواب راحت یکی از نیازهای اساسی و مهم بدن بوده که تامین این نیاز در گرو داشتن کالای خواب مناسب است. در این مقاله به معرفی کالای خواب و ویژگی کالای خواب مناسب پرداختیم که از جمله آن‌ها می‌توان به جنس، رنگ، قابلیت شست و شو و… اشاره کرد.

همچنین نکات حائز اهمیت در خرید این محصول را به شما همراهان گرامی ارائه دادیم. اگر قصد دارید یک کالای خواب با کیفیت را خریداری کنید، بهتر است سری به سایت دستر بزنید و با مشاهده قیمت‌ها و تنوع کالاها، خریدی رضایت بخش را از این مجموعه معتبر و شناخته شده انجام دهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا