دلایل چربی بیش از حد موها بعد از کراتین

%

دلایل چربی بیش از حد موها بعد از کراتین

داشتن موهای صاف و ابریشمی آرزویی است که با کراتین کردن موها برآورده می‎شود. اما استفاده از روش‌های شیمیایی مانند کراتینه مو با عوارض مختلفی همراه است که از آن‌ها می‌توان به افزایش ریزش مو، پوکی و خردشدن مو و واکنش‌های آلرژیک اشاره کرد.

اما یکی از مهم‌ترین عوارض کراتینه، چرب ‎شدن مو است که به دلایل مختلفی اتفاق می‎افتد. این عارضه باعث نارضایتی بسیاری از افراد پس از انجام کراتین مو شده، به‎همین‎دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی دلایل و روش‌های درمان چربی مو بعد از کراتین بپردازیم.

علت چرب شدن مو بعد از کراتین

دلیل چرب شدن مو بعد از کراتین ، ممکن است موارد متعددی باشد که از میان آن‌ها می‌توان به ژنتیک، کیفیت مواد کراتینه، میزان تخصص آرایشگر و نحوه مراقبت از موها بعد از کراتین اشاره کرد. البته در بسیاری از موارد چرب شدن موها موقتی است و پس از یک یا نهایتاً دو هفته از بین می‎رود.

تاثیر ژنتیک در چرب شدن موها پس از کراتین

پوست سر برخی از افراد به‎صورت ژنتیکی یا به دلیل بیماری چرب‎تر از دیگران است. کراتین مو در این افراد می‌تواند میزان چربی پوست سر و موها را افزایش دهد که یکی از روش‌های رفع این مشکل استفاده از شامپو کراتین برای موهای چرب می‌باشد.

شما می‌توانید با خرید این شامپو از سایت https://elanza.com و استفاده مداوم از آن، باعث کاهش چربی موها پس از استفاده از روش‌های شیمیایی مانند کراتین و بوتاکس مو شوید. اما دلیل چرب شدن مو بعد از کراتین چیست؟

%

موهای صاف و ابریشمی حجم کمتری نسبت به موهای فر و مجعد دارند و با کف سر تماس بیشتری پیدا می‌کنند. بنابراین چربی کف سر به سرعت به مو انتقال پیدا می‌کند اما جذب نمی‎شود!

در واقع با انجام روش کراتین، یک لایه محافظتی روی کوتیکول‌های مو ایجاد می‎شود که این لایه از جذب چربی توسط مو جلوگیری می‌کند. به‎این‎‎ترتیب شاهد تجمع چربی در سطح کوتیکول‎های مو خواهیم بود.

تحریک پوست سر با مواد شیمیایی

شایع‎ترین دلیل چرب شدن مو بعد از کراتین ، تحریک پوست سر با مواد شیمیایی است که به دلیل عدم تخصص آرایشگر یا استفاده از مواد شیمیایی نامرغوب اتفاق می‌افتد.

طبق گفته متخصصان، در حین کراتین کردن موها نباید مواد شیمیایی در فاصله 5 سانتی‌متری از کف سر استفاده شوند. به عبارت دیگر لازم است از تماس مواد شیمیایی با کف سر جلوگیری شود؛ در غیر این صورت پوست تحریک‌شده و تولید چربی را افزایش می‌دهد.

%

در این حالت درمان چربی مو بعد از کراتین چندان ضروری نیست چراکه افزایش تولید چربی تا زمان پاک‌شدن رسوب کراتین از کف سر ادامه پیدا کرده و پس‌ازآن پوست سر به حالت قبل بازمی‌گردد.

مراقبت نادرست از موها بعد از کراتین

در بسیاری از موارد علت چرب شدن مو بعد از کراتین خود شخص است زیرا روش‌های مراقبت از موهای کراتینه را جدی نمی‎گیرد! در ادامه به بررسی برخی از دلایل ساده‌ای که باعث چرب شدن مو بعد از کراتین می‎شوند می‎پردازیم:

شست‌وشوی بیش‌ از حد موها

شست‎وشوی بیش از حد موها باعث تحریک غدد چربی و در نهایت چربی بیشتر موها می‎شود. علاوه بر آن شست‌وشوی وسواسی موها باعث کاهش ماندگاری مواد کراتینه نیز می‎گردد. بنابراین توصیه می‎کنیم موهایتان را تنها 2 تا 3 بار در هفته بشویید.

عدم استفاده از شامپوی مناسب

پس از کراتین کردن موها نمی‌توانید از شامپوهای معمولی استفاده کنید و نیاز به شامپوی مخصوصی خواهید داشت که دارای قدرت پاک‌کنندگی ملایم‎تری باشد.

شما می‌توانید با خرید شامپو کراتین برای موهای چرب از چرب شدن موها جلوگیری کرده و باعث افزایش ماندگاری کراتین موهایتان نیز بشوید.

استفاده از نرم‎کننده

یکی از دلایل چرب شدن مو بعد از کراتین، استفاده از نرم‎کننده‌های‎ حاوی سیلیکون است. در واقع بعد از کراتینه کردن موها، یک لایه حفاظتی روی مو ایجاد می‎شود که از جذب نرم‎کننده جلوگیری می‌کند. بنابراین نرم‎کننده روی سطح مو باقی‌مانده و باعث چرب شدن آن می‏گردد.

روش‎های درمان چربی مو بعد از کراتین

با انجام برخی مراقبت‌های خاص می‌توانید باعث درمان چربی مو بعد از کراتین شوید. اما اگر پس از گذشت 2 تا 4 هفته بهبودی حاصل نشد حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

شست‎وشوی مو با شامپوی بدون سولفات

بهترین شامپو کراتین برای موهای چرب و خشک، شامپوی بدون سولفات است که قدرت پاک‌کنندگی ملایمی دارد. شما می‌توانید شامپو بدون سولفات را از برندهایی مانند لافارر، ژینووا، موزیلا و… تهیه کنید.

با استفاده از شامپو بدون سولفات پوست کف سر تحریک نمی‎شود و چربی موها به مرور کاهش پیدا می‎کند. البته بهتر است برای کسب نتیجه بهتر از آب کلردار برای آبکشی موهایتان استفاده نکنید.

استفاده از ماسک مو به جای نرم‌کننده مو

همان‌طورکه گفتیم استفاده از نرم‌کننده می‌تواند علت چرب شدن مو بعد از کراتین باشد. اما با کراتین کردن، روغن طبیعی موجود در موها از بین می‌رود که خشکی و پوکی ساقه‌ی موها را در پی دارد. بنابراین برای جلوگیری از خشکی موها نیاز به نرم‎کننده وجود دارد اما نه هر نرم‎کننده‌ای!

برای تنظیم رطوبت و تغذیه ساقه مو بعد از کراتین نیاز به ماسک موی مخصوص وجود دارد. ماسک مو کاملاً با نرم‌کننده متفاوت است و علاوه بر نرمی باعث تقویت ساقه موها نیز می‎شود.

از برترین ماسک موهای مخصوص موی کراتین می‎توان به ماسک موی فاقد سولفات ایویم، ماسک موی فاقد سولفات ژوت و ماسک موی فاقد سولفات موزیلا اشاره کرد.

استفاده از وسایل حرارتی مو را متوقف کنید!

بعد از کراتین موهای شما نیاز به رسیدگی بیشتری خواهند داشت در غیر این صورت با مشکلاتی مانند ریزش و خردشدن موها مواجه می‎شوید. اما برخی از افراد به‎جای رسیدگی بیشتر و استفاده از مواد مغذی، با انواع لوازم حرارتی ازجمله اتو و سشوار به جنگ موهایشان می‎روند.

توصیه می‎کنیم پس از کراتین استفاده از وسایل حرارتی مو را کاهش دهید در غیر این صورت ساقه موها خشک‌شده و ریزش موهایتان افزایش پیدا می‌کند.

%

خرید شامپو کراتین برای موهای چرب

حال که دلایل چرب شدن مو بعد از کراتین را بررسی کرده و به شرح روش‌های درمان آن پرداختیم، بهتر است بهترین سایت خرید محصولات مراقبت از موهای کراتین را نیز به شما عزیزان معرفی کنیم.

اگر قصد دارید انواع شامپو و محصولات مراقبت از موهای کراتین را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا خریداری کنید حتماً به سایت آرایشی و بهداشتی الانزا سر بزنید.

در الانزا می‌توانید انواع محصولات مراقبت از موی کراتینه ایرانی و خارجی را با تخفیف‌های استثنایی و تاریخ انقضای بالا خریداری کرده و با بسته‎بندی مناسب تحویل بگیرید.

اگر همین الان وارد سایت الانزا شوید می‌توانید از کد تخفیف اولین خرید که ویژه مشتریان جدید است استفاده کرده و محصولات مراقبت از پوست و موی مورد نیازتان را با قیمت کم‌تری خریداری کنید.

آیا تنوع محصولات موجود زیاد است و نمی‌توانید شامپو کراتین مناسب پوست سرتان را انتخاب کنید؟ اگر به دنبال شامپویی ارزان اما باکیفیت هستید می‌توانید شامپو کراتینه کاهش‎دهنده چربی مو و پوست سر آردن را به سبد خریدتان اضافه کنید. این شامپو مناسب موهای چرب است و تاثیر آن در اولین استفاده کاملاً مشهود خواهد بود.

اما اگر موهای خشکی دارید می‎توانید از شامپو بدون سولفات موزیلا یا شامپو کراتین لیمپیو استفاده کنید که با قیمت مناسب و تاریخ انقضای طولانی‌مدت قابل خریداری هستند.

در انتها پیشنهاد می‎کنیم برای پیگیری سفارش‌ها و اطلاع از تخفیف‌های ویژه حتماً در شبکه‌های اجتماعی همراه ما باشید.

1 دیدگاه دربارهٔ «دلایل چربی بیش از حد موها بعد از کراتین»

  1. ممنون که انقدر قشنگ توضیح دادید اصلا چرا موها چرب میشن و برای درمان چربی مو بعد از کراتین کردن باید چیکار کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا