آموزش پوشش و رفع عیوب صورت، جوش با میکاپ

دردرجه اول برای اینکه یک پوست را بخواهید پوشش دهید و فول کاور کنید،باید جنس پوست را بشناسید و بدانید که پوست چرب یا خشک است و یا مختلط. اگر پوست چرب و خشک باشد،چه درصدی از چربی و خشکی دارد، اگر پوستی که پانزده درصد چربی پرایمر می زنید و باید بدانید یک پوستی ۵۰ درصد چربی دارد چکار باید کرد.
اگر پوستی خیلی چرب باشد و درصد چربی بالایی روی پوست وجود داشت،در مرحله اول باید از الکل استفاده کنید و چربی پوست را بگیرید و بعد، از پرایمر (برای تعدیل رنگ و پوشاندن قرمزی پوست و محل جوش) بهره ببرید. بعد از پرایمر زدن ده دقیقه صبر کنید و میکاپ را شروع نمایید.

اگر پوست خشک باشد، باید بدانید چه درصدی ازخشکی را دارد، اگر خشک معمولی باشد، از بیسهایی استفاده کنید و اگرخیلی خشک بود از آبرسان ها استفاده کنید، مانند اسپری های مینرال که پوست را مرطوب و با طراوت و شاداب می کند.

بعد از شناخت پوست از کالرکانکشن ها یا کالرپروکترها استفاده می شود به این صورت که اول رنگ عیوبی که روی پوست می باشد را خنثی کنید،  یعنی توناژ منفی پوست راخنثی کنید، اگر پوستی جوش دارد به طور مثال جوش قرمزدارد، از توناژ رنگ، سبز استفاده کنید. از کالرکانکشنها، یا اگر لک قهوه ای دارد از توناژ رنگ قرمز یا صورتی استفاده کنید،اگر کبودی داشت از توناژ زرد استفاده می شود.
بعد از استفاده از کالرکانکشنها ازکرم پودر استفاده کنید،سپس ازکرم پودر.

 

اگرتوناژ کالرکانکشن خنثی نشده بود یعنی روی جوشی که قرمز هست و هنوز معلوم بود از توناژ رنگ، سبز استفاده کنید. بعد از زدن کرم پودر روی پوست اگر توناژ سبزی از زیر پوست مشخص بود باید توناژ سبز را خنثی شود. در نتیجه روی آن از کانسیلر (کرم پودرهای فشرده روشن و رنگیی که قبل و بعد از کرم پودر استفاده می شود) بی رنگ یا نخودی روشن میمالید، مانند کانسیلر هایی که زیر چشم میزنید.
بعد از زدن کانسیلر، پوست را باید کانتور کرد. در نظرداشته باشید اگر پوستی آکنه داشت، کمتر پوست را کانتورکنید، چون تیرگیها باعث بیشتر نمایان شدن عیوب می شود و سعی کنید بیشتر با استفاده از کانتور برعکس، یعنی فقط لایت کردن قسمت هایی که نمیخواهید تیره شوند، پوست را اصلاح سازی زاویه، کنید یعنی اگر قرار باشد، پوستی را که آکنه دارد را افتر حجم، گونه بدهید استخوان گونه را روشنی دهید، سعی کنید آن جایی که آکنه و یا جوش دارد از استروبینگ استفاده نکنید یعنی هایلایت یا براق نکنید. اگر جوش وجود نداشت از هایلایت و متداستروبینگ میتوان بهره برد.

بعداز استفاده از کانسیلر کرم ها میتوانید میکاپ نانتورینگ انجام دهید یعنی میکاپتان را بگ کنید. با استفاده از پودر های لوسپوسها،ترانس لوسن پرفکت لوسن و..
پس از انجام این کار آرایش را با اسپری بیسائو از فاصله ۶۰ سانتی فیکس کنید متوجه می شوید با اینکه صورت را فول کاور داده شد، اما ماندگاری کار بالاست و با آب و حتی دوش سرشور میکاپ تکان نمیخورد و این نشان دهنده این است که آرایش کاملا واترپروف است و هفده ساعت ماندگاری دارد.

مبحث آموزش : اموزش فول کاور دادن عیوب پوست
استاد : سینا سبحانی

منبع : سورا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا