هاشور ابرو و اجرای پیگمنتیشن هاشور بر روی پوست

آناتومی و وظایف پوست به زبان ساده

قبل از آموزش توضیحاتی در مورد پوست انسان خدمتتان ارائه می دهیم. پوست بزرگترین عضو بدن است و به شکل غشایی مستحکم و انعطاف پذیر تمام سطح آن را می پوشاند. پوست یک ارگان حیاتی است و بدون آن هیچ موجودی قادر به ادامه حیات نیست، پوست وسیع ترین عضو بدن است و یکی از پیچیده ترین، جالب ترین و پرکاربردترین اعضای بدن است.

بدن را در برابر آسیب های مکانیکی، حرارت، تابش نور و نفوذ مواد شیمیایی، ورود میکروب ها و میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند. در واقع سیستم دفاعی بدن است. عضو لامسه خارجی، انتقال پیام های حسی از اعصاب به مغز و مراکز عصبی به عهده پوست است و این کارها را پوست برای ما انجام می دهد.

پوست نشان دهنده نژاد هر فرد است، سیاه، سفید، زرد، سرخ؛ و نشان دهنده جنسیت هر فرد که اصولا پوست آقایان زبرتر، ضخیم تر، چرب تر، پر موتر است و پوست خانم ها، لطیف تر، خشک تر، کم موتر و نازک تر است.

پوست از ۳ لایه زیر تشکیل شده است.

۱) اپی درم ، ۲) درم  ،  ۳)هیپودرم

پوست از لایه ضخیمی از بافت همبند موسوم به « پوست حقیقی » (dermis؛ درم) تشکیل می شود و بر روی آن لایه دیگری به نام «روپوست» (epidermis؛ اپیدرم) قرار می گیرد که خود، از ۵ لایه سلول تشکیل شده است.

لایه درم، ۵ تا ۷ برابر ضخیم تر از اپی درم است، و داخل درم اجزای مویرگ های خونی، لنفی، رشته ها و پایانه های عصبی، حسی، کلاژن،فیبرهای پروتین؛ که وظیفه اینها حفظ و نگهداری رشته های عصبی است و فولیکول ها، مویرگ ها، غده های چربی و عروق هم در لایه درم هستند.

رنگ پوست افراد ، برحسب مقدار ماده «ملانین» (melanin؛رنگدانه) موجود در اپیدرم متغیر است. تفاوت های ژنتیکی، مقدار ملانین را مشخص می کنند. پرتوهای فرابنفش خورشید، تولید ملانین را تحریک می کنند و این ماده به طور همزمان با جذب پرتوهای مزبور موجب تیره شدن رنگ پوست می شود.

اپیدرم (روپوست)، بیرونی ترین لایه پوست است و لایه ای که دارای رگ نیست و ضخامت آن به ۰۷/۰ تا ۴/۱ میلی می رسد. این لایه در سطوح کف دست و کف پا از داخل، از ۵ لایه به اسامی «لایه قاعده ای» (متشکل از سلول های استوانه ای که به صورت عمودی قرارگرفته اند)؛ «لایه سلول های خاردار» ( متشکل از سلول های چند وجهی مسطح و دارای زایده های کوتاه)؛ « لایه دانه دار» ( متشکل از سلول های دانه دار مسطح)؛ « لایه شفاف» ( متشکل از چند لایه سلول شفاف دارای هسته های نا مشخص و یا بدون هسته) و «لایه شاخی» (شامل سلول های مسطح، مرده و شاخی شده و بدون هسته) ساخته می شود. معمولا در اپیدرم سطح عمومی بدن «لایه شفاف» وجود ندارد.

لایه ی بعدی که هیپودرم است کلا از مبحث ما خارج است.

پوست علاوه بر پوشاندن و محافظت از اعضای بدن، با پراکنده کردن گرمای حاصل از افزایش جریان خون در رگ های خونی و ایجاد سطحی برای تبخیر عرق، به منظور سرد شدن بدن در موارد بالا رفتن دما، موجب خنک شدن بدن می شود. با کاهش دما، رگ های خونی تنگ می شوند و تولید عرق کاهش می یابد.

اجرای هاشور و اجرای پیگمنتیشن هاشور بر روی پوست

برای اجرای هاشور از سوزن تک سر، یا سه سر  و بعضا برخی از خانم ها از سوزن های فلت هم استفاده می کنند که موردی ندارد. می توانید از سوزن تک سر، سه سر، و سوزن پنج سر فلت استفاده کنیم یا از سوزن سه سر فلت هم استفاده کنید. حتما از رنگ های اورجینال و رنگ هایی که مخصوص صورت هستند استفاده کنید، از رنگ های بدن مطلقا برای صورت استفاده نکنید که مشتریان دچار آسیب، مشکل و حساسیت نشوند. حتما قبل از کار از خانم هایی که دچار حساسیت هستند تست حساسیت بگیرید که ۴۸ بعد مشخص می شود و اگر مشکلی پیش نیاید کارمان را روی فرد انجام می دهید.

%

برای اجرای هاشور از خطوط منحنی و مایل استفاده می کنید، زاویه دست را بین ۸۰ تا ۹۰ درجه بگیرید، عمق سوزن بر روی پوست های چرب ۱٫۵ و بر روی پوست های خشک و حساس ۱ میل باید باشد که این پیگمنت ها خیلی خوب زیر لایه اپی درم بشینند و زیر آن رنگ نداشته باشد. فشار دستتان باید طوری باشد که عمق ۱٫۵ یا ۱ را برای شما داشته باشد.

%%

حتما بهداشت محیط، بهداشت خود و بهداشت  مشتری ها را رعایت کنید و قبل از کار محل را ضد عفونی کنید و دستکش بپوشید، بنابراین باید یک محیط ایزوله داشته باشید.

هر خط را می توانید ۳ الی ۴ بار تکرار کنید، روی خود خط را بیشتر از آن تکرار نکنید چون باعث ایجاد زخم می شود، بنابراین ایجاد زخم باعث ریزش می شود، بعد از اتمام کارمان حتما به مشتری توصیه کنید و محیط ابرو را چند روزی آب نزند و چرب نگه دارد و از خاراندن و دمبر خوابیدن حتما اجتناب کند، چون در اثر سایش با بالش می ریزد و اگر بخاراند رنگ ها می ریزد.

اگر کارمان نیاز به ترمیم داشت بین هفته ی سوم و چهارم می توانید مجدد روی کار را تمدید کنید، ولی قبل از این هفته ها مطلقا دست به کار تمدید نزنید چون ترمیم پوست ظرف ۲۸ روز صورت می گیرد و هفته ی ۴ ام مناسب ترین زمان برای ترمیم کردن ابروی مشتری است.

تتو یک کار عملی است و فقط با شنیدن و خواندن این کار عملی نمی شود حتما باید کار را انجام دهید.

اگر خواستید از بی حسی استفاده کنید می توانید از زایلاپی استفاده کنید، اگر مشتریتان حوصله دارد ۴۵ دقیقه حتما باید روی ابرو بگذارید و کاور کنید تا جذب پوست شود، البته ما این را می دانیم بی حسی ها کاملا سطح پوست را بی حس می کنند و عمق را بی حس نمی کنند.

%%

ویدیو از هاشور زدن ابرو رو هم مشاهده کنید

پیگمنتیشن تزریق های پیگمنت های مصنوعی به زیر پوست می باشد. هاشور هایی که ما اجرا می کنیم در واقع میخواهیم ابروی شخص را زیباتر و به صورت فوم دارتر و پرتر کنیم.

پوست های چرب رنگ ابرو را تیره و مشکی می کنند به خاطر واکنش های شیمیایی که در واقع زیر پوست با رنگ وجود دارد رنگ تیره می‌شود و شما نمی توانید کاری کنید مگر اینکه سعی کنید داخل رنگتان حتما ترکیب نارنجی استفاده نمایید.

اگر کارتان نیاز به ترمیم داشت بین هفته سوم و چهارم می توانید مجدد روی کار را ترمیم کنید و قبل از آن مطلقا دست به کار نزنید چون ترمیم پوست ظرف ۲۸ روز میگیرد و هفته ی چهارم مناسبترین زمان برای ترمیم کردن ابروی مشتری می‌باشد.

هر خط را ۳ الی ۴ بار می توانید تکرار کنید روی خود خط و بیشتر از آن تکرار نکنید چون باعث زخم شدن می‌شود و وقتی زخم شود زیرش پیدا خواهد کرد بعد از اتمام کارتان حتما به مشتری توصیه کنید که چند روز آب نزند و محیط ابرو را چرب نگه دارد و از خاراندن و دمر خوابیدن حتما اجتناب نماید. چون در اثر سایش اکربی که با بالش خواهد داشت این ها می ریزد یا اگر بخاراند رنگ ها می ریزد .

تتو یک کار پِر کتیکال می باشد و یک کار عملی است و فقط با شنیدن اوکی نم یشود و حتما باید تمرین داشته باشید و از نظر عملی و دیداری هم کار را انجام دهید تا از پیگمنترهای برتر و همیشه بدون درد ساز باشید.

پوست های قبلا تتو شده

درمورد پوست هایی که قبلا تتو شدند اگر یک قسمت از پوست رنگ پذیری ندارد باید ببینید علت چیست. اگر علت از تکنیک شماست و رنگ و کار شماست باید برطرف کنید .شاید به خاطر بافت فشرده ای که پوست در آن قسمت دارد و عدم رنگ پذیری از پوست مشتری است و رنگ نمی گیرد و باید به آرامی و ملایم کار شود تا رنگ بگیرد و رنگ را زیر پوست تزریق کنید.

جلوگیری از مشکی زدن رنگ ابرو

چرا بعضی از ابروها به رنگ مشکی میزند که این مشکل پوست های چرب می باشد که پوست چرب رنگ را تیره میکند و به خاطر واکنش‌های شیمیایی که در واقع زیر پوست با رنگ وجود دارد رنگ تیره میکند و شما نمیتوانید کاری کنید مگر اینکه سعی کنید یک مقدار کم در ترکیب رنگتان نارنجی استفاده نمایید.

در مورد پوستهای چرب شما فقط میتوانید سطح پوست را عاری از چربی و پاک کنید و زیر پوست را هیچ کار نمی شود کرد  و هر چه سطح پوست را  هم عاری از چربی کنید تعییر در زیر پوست ما ایجاد نمی شود و پد الکل بهترین گزینه برای این کار می باشد.

نکاتی در مورد رنگ تتو

ریزش رنگ صد در صد به مشتری بستگی دارد و اگر پیگمنتر ابروی مشتری را مثل زمین شخم بزند و برای کاشت بذر  خاک آن را زیرو رو کند و از عرف استاندارد پایینتر رود و خراش داده شود قطعا ریشه و فیلوکول مو آسیب خواهد دید و باعث ریزش می‌شود. اگر بتوانید خیلی خوب تتو کنید باعث رشد ابرو خواهید شد.

برای تتو از هر برندی می توان استفاده کرد در  تتو سعی کنید از رنگ اصل استفاده شود و برای خرید وسایل و تجهیزات کار نباید خسیسی کرد و سراغ رنگهای ارزان و فِیک رفت که کارتان زیر سوال می رود و دچار چالش و دردسر می شوید.

کیفیت رنگ خیلی مهم است و تیرگی و روشنی رنگ مهم نمی باشد. متاسفانه بسیاری از مشتری ها از پیگمنتر تقاضا میکنند که از رنگ تیره استفاده نمایند و فکر می کنند که ماندگار است و اگر  این رنگ تیره به مرور زمان روشن می شود ولی بعدا که روشن میشود رنگ تیره به طوسی,دودی,فیلی,وسورمه ای میشود و رنگ تیره ی شما به مرور زمان بلوند نمی‌شود. به همین دلیل از رنگ خوب استفاده نمایید و می توان روشنترین رنگ را برای هاشور ابرو استفاده نمایید.اگر از رنگهای اصل و خوب استفاده نمایید نیازی به دکوپاژ نمی باشد تتو در حین حال که زیباست و در حین حال که باید خیلی دقت لازم را داشت.

دکوپاژ :خنثی کردن رنگ

ابرویی که دودی شده است برای خنثی کردن این رنگ دودی میتوانید از رنگ نارنجی استفاده نمایید و در ترکیب رنگ قهوه ای نارنجی اضافه کنید تا دودی بودن ابرو را از زیر خنثی نماید و قهوه ای خوشرنگ به ما بدهد یا مثلا اگر ابرویی سرخ و قرمز شده است و در طیف قرمز میباشد میتوانید از رنگ زیتونی در رنگ قهوه ای استفاده نمایید که تون زیتونی داشته باشد. خنثی کردن رنگ را دکوپاژ می گویند.

وقتی از رنگی نتیجه نمیگیرید باید آن را کنار بگذارید و استفاده نکنید و سراغ برند خاص نامی تر باشید و وقتی نتیجه گرفتید با همان برند کار کنید. استفاده از بتادین در حین کار رد شده م یباشد و خیلی خوب نمی باشد و اگر محیط ایزوله باشد نیازی به مدام استریل کردن نیست.

سرعت زدن هاشور باید متوسط باشد نه با سرعت زیاد و نه با سرعت کم بلکه یک سرعت متوسط و یک فشار ملایم باشد، با چهار بار زدن رنگ میگیرد حتی رنگهای روشن هم رنگ میگیرد و پاسخ کارتان را خواهید گرفت.

خصوصیات رنگ ابروی خوب

همه رنگهای اصل بسیار خوب هستند و از رنگهای فیک و معمولی و غیر استاندارد استفاده ننمایید .یکی از نمادهای رنگ خوب نداشتن بو است. وقتی بو میکنیم یک بوی ملایم دارد و بوی تند ندارد و چشم و سر را اذیت نمی کند و زمانی که روی دست تست میشود خیلی زود پاک میشود و میرود و ماسیدگی زیادی روی پوست ندارد .نه خیلی زیاد به دست میچسبد و نه خیلی سریع از دست میرود. یکی از دیگر مشخصات رنگ این است که وقتی روی دست میکشید سطح دست را کامل کاور میکند یعنی پوست از زیر پیدا نیست یعنی این رنگ پر از پیگمنت است و خالص.

 

مبحث آموزش : هاشور ابرو

مدرس : خانم دنیز شکیبا

منبع : سورا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا