پاک کردن لکه بستنی از روی فرش

اگر به دنبال یک مرکز قالیشویی معتبر و با سابقه هستید، مرکز قالیشویی شادسر بهترین انتخاب شما خواهد بود، زیرا در این مرکز قالیشویی انواع خدمات مانند فرش شویی، مبل شویی، موکت شویی و حتی خدمات رفوگری با توجه به نظر کارشناسی افراد متخصص در این زمینه انجام می‌شود.

همچنین یکی از مزایای این قالیشویی آنلاین آن است که افراد ساکن مناطق مختلف تهران می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند، زیرا این مرکز شعبه‌های مختلفی در سطح شهر تهران دارد مانند قالیشویی فرجام، قالیشویی افسریه، قالیشویی رسالت، قالیشویی ملاصدرا و غیره. برای اطلاع از تعرفه های ما به صفحه قیمت قالیشویی مراجعه نمایید.

روش‌های پاک کردن لکه بستنی از روی فرش عبارتند از:

استفاده از دستمال تمیز برای پاک کردن بستنی از روی فرش

در اصل راحت‌ترین روش برای پاک کردن لکه بستنی از روی فرش، استفاده از دستمال است. البته باید بگوییم این روش زمانی موثر خواهد بود که لکه بستنی تازه باشد. طبق این روش باید ابتدا با یک قاشق بستنی‌ ریخته شده را از روی فرش جمع کنید. سپس از یک دستمال تمیز استفاده کنید و آن محل را به خوبی تمیز کنید.

اگر به دنبال یک مرکز قالیشویی معتبر می‌گردید ما به شما مرکز قالیشویی شادسر را پیشنهاد می‌کنیم. در این مرکز قالیشویی خدمات مختلفی مانند رفوگری، فرش شویی، موکت شویی و مبل شویی انجام می‌گیرد.

همچنین این مرکز قالیشویی دارای شعبه‌های مختلفی نیز در سطح شهر تهران است مانند شعبه قالیشویی مجیدیه، قالیشویی افسریه، قالیشویی فرجام، قالیشویی رسالت و غیره که می‌توانید با توجه به محل سکونت خود از هر یک از شعبه‌های موجود آن‌ها استفاده کنید.

قالیشویی

استفاده از آمونیاک برای پاک کردن لکه بستنی از روی فرش

یکی از بهترین مواد موجود برای تمیز کردن و پاک کردن انواع لکه‌های سخت آمونیاک است. در اصل آمونیاک برای از بین بردن لکه‌های قدیمی بسیار کاربرد دارد. البته ممکن است برای افرادی ایجاد حساسیت و آلرژی کند. به همین خاطر باید حتما با احتیاط از آن استفاده کنید.

همچنین ممکن است آمونیاک رنگ فرش را تغییر دهد، به همین دلیل بهتر است آن را بر روی گوشه‌ای از فرش تست کنید و سپس از آن استفاده کنید، اما چگونه؟ ابتدا باید یک دوم قاشق غذاخوری آمونیاک را داخل یک فنجان آب حل کنید، سپس یک دستمال تمیز را به آن آغشته کنید و در نهایت روی لکه برای مدت کوتاهی قرار دهید. سپس با استفاده از یک حوله تمیز محل لکه را تمیز کنید.

استفاده از محلول مایع ظرفشویی و سرکه

محلول مایع ظرفشویی و سرکه از جمله محلول‌هایی است که می‌توانید از آن برای پاک کردن انواع لکه‌های دیگر نیز استفاده کنید. شما باید ابتدا دو الی سه قطره مایع ظرفشویی را داخل یک کاسه آب گرم مخلوط کنید، سپس یک دستمال را به این محلول آغشته کنید و روی لکه مورد نظر قرار دهید و به مدت 10 الی 15 دقیقه باید صبر کنید تا اثر خود را بگذارد. سپس دستمال را بردارید و از دستمال کاغذی برای خشک کردن لکه استفاده کنید.

در مرحله بعد باید دو قاشق سرکه سفید را در 500 سی سی آب بریزید و آن را کاملا حل کنید. این محلول را هم باید مانند محلول قبل به مدت 10 الی 15 دقیقه روی لکه قرار دهید و بعد از این مدت، کمی آب ولرم روی محل ریخته و سپس با یک دستمال خشک کنید.

قالیشویی انلاین

استفاده از هیدروژن پراکسید

یکی دیگر از موثرترین و بهترین مواد موجود برای پاک کردن لکه‌های ناشی از بستنی آب گازدار است. بعد از اینکه باقی مانده بستنی ریخته شده را توسط یک قاشق از روی فرش جمع کردید، یک دستمال را به آب گازدار آغشته کنید و سپس محل لکه را تمیز کنید.

این روش برای پاک کردن لکه بسیار کارساز خواهد بود، اما برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید از مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید و محل لکه را به خوبی تمیز کرده و در نهایت خشک کنید. با این روش دیگر اثری از هیچ لکه‌ای روی فرش شما باقی نخواهد ماند.

استفاده از لکه‌برهای آماده برای پاک کردن لکه بستنی

شما می‌توانید برای اینکه جای لکه‌های مختلف روی فرش خود را از بین ببرید به راحتی از انواع لکه‌برهای موجود در بازار استفاده کنید. این مواد به شیوه‌های صنعتی تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها نیز مخصوص لکه‌های مختلفی بوده و نمی‌توان از یک نوع آن، برای پاک کردن انواع لکه‌ها استفاده کرد و باید با توجه به نوع لکه ایجاد شده روی فرش خود، نوع لکه‌بر را انتخاب کنید و سپس با توجه به دستورالعمل‌هایی که هر کدام از آن‌ها دارند لکه زدایی را انجام دهید.

قالیشویی ارزان

استفاده از خمیر ریش برای پاک کردن لکه بستنی

بعد از اینکه بستنی ریخته شده روی فرش را با استفاده از قاشق جمع آوری کردید، می‌توانید مقداری خمیر ریش را روی محل لکه بریزید و سپس با استفاده از یک مسواک کاملا آن را پاک کنید. بعد از اتمام کار، از یک دستمال تمیز برای خشک کردن محل استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت قالیشویی شادسر،  قالیشویی ارزان تلاش کردیم درباره پاک کردن لکه بستنی از روی فرش روش‌هایی را بیان کنیم تا اگر روزی با این مشکل مواجه شدید، با دانستن هر کدام از روش‌ها سریع دست به کار شوید و کار لکه زدایی را انجام دهید. امیدواریم آنچه در این مقاله بیان کردیم برای شما دوستان مفید واقع شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا