آیا مزوتراپی صورت درد دارد؟

%

در روز ممکن است بارها روبه‌روی آینه قرار بگیریم یا با لمس کردن صورتمان متوجه برآمدگی‌ها و تورفتگی‌هایی روی پوست خود شویم. بگذارید از لکه‌های ناشی از افزایش سن و نور آفتاب، جوش‌ها، جای زخم‌ها و… حرف نزنیم که یکی از ناخوشایندترین مشکلات پوستی است. چین‌وچروک‌ها، خطوط مختلف در نقاطی مانند دور چشم‌ها، اطراف لب‌ها و گونه‌ها از دیگر مشکلاتی هستند که در سنین بزرگسالی بیشتر با آن‌ها مواجه می‌شویم. قطعا شما هم بارها تصمیم گرفته‌اید از انواع صابون‌ها، کرم‌ها، ماسک‌ها و حتی روش‌های کلینیکال مشکلات پوستی خود را رفع کنید و ظاهری جوان‌تر برای خود بسازید. اما آیا تا به حال مزوتراپی را امتحان کرده‌اید؟ اگر اسم مزوتراپی را شنیده‌اید و هنوز برای آن اقدام نکرده‌اید، احتمالا یکی از ترس‌های شما دردناک بودن آن است. اما آیا واقعا مزوتراپی صورت درد دارد؟ در این مقاله به این سوال شما پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آیا مزوتراپی صورت درد دارد؟

این سوال را نمی‌توانیم با «بله» یا «خیر» جواب بدهیم. به همین خاطر بهتر است ابتدا بدانید مزوتراپی صورت چیست و چگونه انجام می‌شود. در مقاله‌ای مزوتراپی صورت کلینیک صدف می‌خوانیم: « مزوتراپی روشی است که در آن پزشک با کمک سوزن‌های بسیار ریز موادی مانند آنزیم‌ها، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند.

این روش برای اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور اختراع شد. در آن زمان از مزوتراپی برای تسکین درد ناشی از بعضی بیماری‌ها استفاده می‌شد. با این حال، بعدها از این روش برای از بین بردن چربی‌های اضافی و زیباسازی و جوانسازی پوست استفاده شد. کلمه «مزو» به معنای وسط است و از آنجایی که مواد مغذی از طریق سوزن‌های ظریف به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند، به این روش مزوتراپی می‌گویند.»

شاید با خواندن مطلب بالا، به این فکر کنید که مزوتراپی صورت قطعا درد دارد. مگر می‌شود سوزنی به داخل پوست برود و دردناک نباشد؟ باید بگوییم بله! چون پزشک قبل از تزریق در ناحیه تحت درمان، آن را با استفاده از کرم بی‌حسی بی‌حس می‌کند و بعد از گذشت تقریبا ۳۰ دقیقه که ناحیه موردنظر کاملا بی‌حس، عمل تزریق را انجام می‌دهد. کل مرحله تزریق ممکن است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد؛ پس قبل از اینکه حس ناحیه تحت‌درمان برگردد، تزریق تمام شده است و شما با خیال راحت می‌توانید با پای خود به خانه یا حتی محل کار برگردید.

ممکن است برخی افراد در مزوتراپی درد حس کنند؟

آستانه تحمل درد در تمام انسان‌ها یکسان نیست. ممکن است فردی بدون استفاده از کرم‌های بی‌حسی، هیچ دردی را تجربه نکنند و روند درمان برای آن‌ها اصلا ناخوشایند نباشد؛ در مقابل افرادی باشند که آستانه تحمل درد بسیار پایینی باشند و نتوانند حتی به درمان با سوزن فکر کنند. چنین افرادی ممکن است حتی با وجود کرم‌های بی‌حسی هم در طول درمان احساس ناخوشایندی داشته باشند. پس اگر می‌خواهید بدانید مزوتراپی برای شما ممکن است دردناک باشد یا نه، باید به سابقه خود نگاهی بیندازید. اگر آستانه تحمل درد شما خیلی پایین نیست، پس احتمال زیاد مزوتراپی برای شما دردناک نخواهد بود و با استفاده از کرم بی‌حسی، تنها از مزایای انجام آن بهره‌مند خواهید شد.

%

 

 

 

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

مزوتراپی مو هم دقیقا مراحلی مانند مزوتراپی صورت دارد. در مزوتراپی مو هم محلولی از ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی، آنزیم‌های مورد نیاز برای رشد موها و در کل مواد تقویتی برای رشد سلولی به پوست سر تزریق می‌شود. مواد مغذی در این روش هم با استفاده از سوزن‌های بسیار ریزی از طریق پوست سر به ریشه موها و فولیکول‌ها ارسال می‌شوند. پوست سر ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به صورت داشته باشد. پس برای کاهش درد هنگام تزریق، پزشک از نیم ساعت قبل از شروع درمان کرم بی‌حس‌کننده را روی پوست سر شما قرار می‌دهد. بعد از بی‌حسی کامل پوست سر، پزشک شروع به تزریق می‌کند.

در این روش هم میزان درد ناشی از تزریق تا حدودی به آستانه تحمل درد شما بستگی دارد. بسیاری از مراجعه‌کنندگان درد کم و قابل تحملی را گزارش می‌دهند که اوقات را برایشان تلخ نمی‌کند.

فواید مزوتراپی صورت و مو چیست؟

به گفته یک مقاله علمی در سایت ncbi، مزوتراپی تکنیکی است که برای جوان‌سازی پوست با استفاده از تزریق پوستی محلول مولتی‌ویتامین و عصاره‌های طبیعی گیاهی استفاده می‌شود و علائم پیری پوست را بهبود می‌بخشد. این مطالعه نشان می‌دهد که مزوتراپی روی چین و چروک‌های اطراف چشم و بهبود بافت پوست بسیار موثر است. مراجعه‌کنندگان برای انجام مزوتراپی در ناحیه دور چشم بعد از انجام ۶ جلسه به فاصله دو هفته از یکدیگر، نتایج خوبی را مشاهده کرده‌اند. در این مدت تولید کلاژن و الاستین پوست تحریک شده و باعث جوان شدن پوست صورت می‌شود.

فواید مزوتراپی صورت و مو را می‌توانیم چنین بیان کنیم:

  • مزوتراپی صورت ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد و با تحریک الاستین و کلاژن لطافت را به صورت باز می‌گرداند.
  • ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را به پوست می‌رساند و باعث بخشیدن احساس تازگی و شادابی به پوست می‌شود.
  • نیازها مختلف پوست را برطرف می‌کند و باعث روشنایی و تقویت پوست می‌شود.
  • رطوبت پوست را افزایش داده و پوست را پر، سفت و سالم نگه می‌دارد.
  • نسبت به سایر روش‌های جراحی بسیار ارزان‌تر است.
  • چربی‌های زیر پوست را از بین می‌برد.
  • با تقویت پوست سر و بهبود گردش خون در آن به تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کند. در نتیجه مزوتراپی مو باعث جلوگیری از ریزش مو و تقویت و رشد موها می‌شود.

کلام آخر

مزوتراپی یک روش غیرجراحی برای بهبود پوست صورت، گردن و بدن می‌شود و با تزریق مواد مغذی، مواد موردنیاز برای جوان‌سازی پوست و رشد مجدد موها را فراهم می‌کند. این روش درمانی نسبت به سایر روش‌ها مانند جراحی بسیار بی‌خطر و بدون درد و ناراحتی است. با این حال بهتر است قبل از انجام مزوتراپی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. آیا شما تا به حال مزوتراپی انجام داده‌اید؟ آیا مزوتراپی برای شما دردناک بود؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا