انتقال وجه از کارت هدیه و نقد کردن کارت هدیه شما

حتماً می‌دانید که این روزها کارت هدیه یکی از شیک‌ترین راه‌های هدیه دادن به دیگران است. معمولاً هم وقتی کسی کارت هدیه می‌گیرد مثلاً خود شما شاید اولین سوال‌تان این باشد که چطور کارت هدیه را نقد کنم یا انتقال وجه از کارت هدیه را انجام دهم. بماند که شاید سوالات دیگری هم پیش بیاید، به طور مثال آیا مبلغ کارت هدیه را می‌توان انتقال داد؟ یا کارت هدیه کارت‌به‌کارت می‌شود؟ نقد کردن کارت هدیه چگونه است؟ اما واقعیت ماجرا این است که خیلی از ما گاهی‌ اوقات کارت هدیه را گوشه‌ای از کمد یا کشو می‌گذاریم و منتظر بهترین زمان برای استفاده می‌مانیم‌. اگر مبلغ کارت کم باشد که شاید چند وقت یا حتی چند ماه آن را کنار بگذاریم.

اما در این مطلب می‌خواهیم بگوییم بهترین کار در استفاده از کارت هدیه و برای نقد کردن کارت هدیه انتقال مبلغ کارت هدیه به حساب دیگرتان است. می‌پرسید چرا این را می‌گوییم و چطور باید واریز کارت هدیه به حساب انجام بدهید؟ خواندن این مطلب را از دست ندهید چراکه در ادامه می‌خواهیم برای‌تان به شکل جزئی به پاسخ این سوالات بپردازیم.

فرایند نقد کردن کارت هدیه با سورا

این فرایند به این صورت است که پول کارت هدیه به حساب شاپرک واریز می‌شود؛ سپس به حساب سورا و در نهایت به شماره شبا ثبت شده واریزی را انجام می‌دهد. این پروسه یک روز کاری زمان می‌برد و کارمزد نقد کردن کارت هدیه با این روش تنها 3 درصد + کارمزد شاپرک تا سقف 6 هزارتومان است. یعنی به ازای هر 100 هزارتومان، حدودا 9 هزارتومان کارمزد دریافت خواهد شد

از چه راه‌هایی و چگونه کارت هدیه را نقد کنیم؟

بدیهی است که وقتی شما کارت هدیه‌ای دریافت می‌کنید، می‌توانید به شکل حضوری از فروشگاه‌های مختلف خرید کنید و کارت بکشید یا از طریق عابر بانک مربوط به بانک صادرکننده‌ کارت هدیه می‌توانید یک سری عملیات بانکی را انجام بدهید و به این ترتیب مبلغ داخل کارت را خرج کنید. مثلاً این کارت را در پرداخت قبوض یا  خرید شارژ برای اپراتورهای تلفن استفاده کنید. اما همان طور که در مقدمه بیان کردیم همه‌ی ما وقتی کارت هدیه‌ای از کسی یا شرکتی می‌گیریم، شاید اولین چیزی که به ذهنمان برسد این است که چطور آن را نقد کنیم؟ 

انتقال وجه از کارت هدیه

ساده‌ترین مورد این است به عابر بانک مراجعه کنید؛ البته یاد آور می‌شویم که برای نقد کردن کارت هدیه برخلاف کارت‌های بانکی دیگر نمی‌توانید از خدمات هر عابر بانکی استفاده کنید و باید به عابر بانک یکی از شعبه‌های بانک صادر کننده‌ی کارت هدیه مراجعه کنید. مثلاً در نقد کردن کارت هدیه بانک کشاورزی باید به عابر بانک مربوط به بانک کشاورزی بروید و پول نقد بگیرید، اما قطعاً می‌دانید که این کار تا یک سقف مشخص یعنی ۲۰۰ هزار تومان است.

در حالت دوم می‌توانید پول کارت را به طور مثال در دستگاه پوز فروشگاهی بکشید و از فروشنده پول نقد بگیرید.

حالت سوم هم این است که از عابر بانک مربوطه رمز پویا (رمز یکبار مصرف) بگیرید و با کارت هدیه برای کسی خرید اینترنتی انجام بدهید، یا این‌که به جای او در دستگاه پوز کارت بکشید و در مقابل پول نقد مد نظر را از آن شخص بگیرید.

انتقال وجه از کارت هدیه به کارت دیگر

با توجه به سیاست‌های که برای کارت هدیه در نظر گرفته شده است، شما فقط با کارت هدیه امکان خرید و دریافت وجه نقد را ندارید و چون به نام شخص نیز صادر نشده است، امکان انتقال وجه از کارت هدیه وجود ندارد، اما با راه حلی که سورا در اختیار شما قرار می‌دهد، مبلغ کارت خود به حساب دیگر خود انتقال دهید.

فرقی نمی‌کند کارت هدیه شما برای چه بانکی باشد، محبوب ترین کارت‌های هدیه برای بانک پاسارگاد، بانک ملی، بانک ملت،شهر سپه و تجارت است که با سرویس سورا قابل انتقال و نقد کردند می‌باشد.

واریز کارت هدیه به حساب دیگر در نقد کردن کارت هدیه

 با کمی دقت و مطالعه‌ی مطالب قبل متوجه خواهید شد که خیلی هم در گرفتن پول نقد کارت هدیه دست‌وبالتان باز نیست و احتمالاً به همین دلیل است که خیلی از ما منتظر فرصت مناسب می‌مانیم و چه بسا تاریخ کارت هدیه هم می‌گذرد. از طرفی در حال حاضر به شکل مرسوم نمی‌توانید عملیات کارت به کارت انجام بدهید؛ بنابراین بهترین روش را به کار بگیرید، یعنی تا کارت هدیه به دستتان می‌رسد رمز یکبار مصرف آن را بگیرید و تمام مبلغ را از این کارت خارج کنید و از طریق سرویس لینکی که برای این عملیات ساخته شده‌اند به حساب دیگرتان بریزید. می‌پرسید چه نوع سرویسی؟  

 برای این منظور ما در سورا سرویسی را راه‌اندازی کرده‌ایم که شما بتوانید از طریق رمز پویا کارت هدیه خود را نقد کنید.

با سورا، کارت هدیه را چگونه نقد کنیم؟

گام اول: شما نیاز دارید رمز یکبار مصرف کارت هدیه را داشته باشید. بنابراین رمز یکبار مصرف (رمز پویا) خود را از عابر بانک، بانک صادر کننده کارت هدیه دریافت کنید تا بتوانید خرید اینترنتی انجام دهید. اگر از قبل این رمز را گرفته باشید کارتان بسیار آسان است.

برای دریافت رمز یکبار مصرف در عابربانک : علمیات رمز و چک را انتخاب نمایید سپس خدمات رمز یکبار مصرف –> فعال سازی رمز یکبار مصرف

رمز پویا برای کارت هدیه بانک تجارت : مشتریان با مراجعه به یکی از خودپردازهای بانک تجارت، انتخاب منوی سایرخدمات و گزینه تعیین رمز دوم اینترنتی ثابت، با تعریف یک رمز بین 5 تا 12 رقم می توانند نسبت به دریافت رمز دوم ثابت خود اقدام کنند.

رمز پویا برای انتقال وجه از کارت هدیه

گام دوم: وارد لینک زیر بشوید و مبلغ کارت هدیه، شماره شبای حسابی که قرار است مبلغ به آن واریز شود، نام و نام خانوادگی و اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کنید. توجه کنید شماره شبا را به درستی و دقیق وارد نمایید.

گام سوم: بعد از وارد کردن اطلاعات، شما به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید. در این مرحله نیاز است اطلاعات کارت هدیه و رمز دوم خود را وارد کنید تا با انجام یک خرید اینترنتی در سیستم وارد مرحله‌ی بعدی انتقال کارت هدیه به حساب‌ مدنظرتان بشوید.

توجه داشته باشید که تسویه با شماره شبایی که وارد شده انجام خواهد شد و این تسویه به صورت روزانه است، یعنی مبلغ واریزی روز بعد به حسابی که مشخصات آن را وارد کرده‌اید منتقل می‌شود.

دقت کنید این روش از طریق درگاه پرداخت سورا که دارای مجوزهای لازم است انجام می شود. در واقع شما از فروشگاه‌ها ما خرید کرده‌اید، سپس وجه بازگشت داده می‌شود.

اطلاعات تماس

اگر نیاز به راهنمایی و کسب اعتماد بیشتر دارید، می‌توانید با شماره 09125055385 در تلگرام یا واتس اپ در ارتباط باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا